Samochody > Ford > Focus

Ford Focus

Ford

Ford Focus to, jeżeli nie najbardziej, to jeden z najbardziej popularnych modeli marki spod znaku "błękitnego owalu." Popularność i uznanie Ford Focus wypracował sobie już zaraz po rozpoczęciu produkcji w 1998 roku, pojawiając się na większości światowych rynków i zdobywając prestiżowe nagrody: "Car of the Year 1999" w Europie oraz "Car of the Year 2000" w USA. Ford Focus, który wyprodukowany został w łącznej liczbie ponad 10 mln egzemplarzy doczekał się także odmiany minivana - C-Max (początkowo oferowanego jako Focus C-Max). Druga generacja Focusa zadebiutowała w 2004 r., które w 2008 r. poddana została faceliftingowi. Najmocniejsze, trzecie już wcielenie kompaktowego Forda swoją światową premierą miało w 2010 roku, a do sprzedaży na polskim rynku wjechało w marcu 2011 roku.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Ford Focus


 


 

Ford Focus - opinie kierowców


Ford Focus został oceniony 541 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.56 na 5 możliwych punktów. 93% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.56

Liczba ocen: 541

Czy warto kupić ten model: tak93%nie7%

 

Ford Focus - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 92%

 

Ford Focus - spalanie


Użytkownicy modelu Ford Focus testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
541
258
17
266
śr. spalanie w mieście (l/100km)
8.7
8.9
10.4
6.8
śr. spalanie w trasie (l/100km)
6.9
7.0
8.4
5.4

 

Ford Focus - awaryjność




79% Brak usterek


14% Nieznaczne usterki


7% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (27.90%), układ hamulcowy (9.10%), układ wydechowy (6.90%)

 

Informacje o samochodach Ford Focus

Hiszpanie potwierdzają moc Focusa RS

Aktualności 18-03-2015

Hiszpański oddział Forda, jako kolejny po irlandzkim, zdradza oficjalną moc modelu RS.

5 milionów silników EcoBoost

Aktualności 18-03-2015

Mija kilka lat od wprowadzenia na rynek turbo-benzynowych silników Forda, a amerykańska fabryka wydała na świat pięciomilionowy egzemplarz.

Tak brzmi i jeździ Ford Focus RS

Aktualności 12-03-2015

Już wiemy jak wygląda i jak brzmi, ale nadal nieznana jest moc jego napędu. Ford stopniowo dozuje informacje na temat Focusa RS.

Ford Focus RS: Wróżenie z fusów

Aktualności 09-03-2015

Silnik 2,3-litra EcoBoost to serce nowego Forda Focusa RS. I to wiemy z oficjalnych informacji. Na razie nikt poza ludźmi z Forda nie zna mocy RSa, która ma wynosić ponad 320 KM. Ponad, czyli ile?

Ford Focus Mk3 hatchback - dane techniczne

Aktualności 11-02-2015

Ford mocno stawia w Focusie po liftingu na silniki EcoBoost. Flagowym motorem idealnie dopasowanym do Forda Focusa ma być motor 1.5-litrowy o mocy 150 KM. W ofercie nadal znajdziemy nagradzany silnik 1.0 EcoBoost oraz m.in. nową jednostkę wysokoprężną.

Ford Focus RS gotowy do boju z Golfem R

Premiery 03-02-2015

Ford kazał czekać na Focusa RS dość długo. Od zakończenia produkcji drugiej generacji tego auta minęło już prawie 5 lat i wreszcie poznaliśmy konkurenta dla Volkswagena Golfa R.

Jaki będzie nowy Ford Focus RS?

Aktualności 02-02-2015

Jutro Ford zaprezentuje kolejną generację Focusa z oznaczeniem RS. Fani tego modelu nerwowo obgryzają paznokcie wyczekując oficjalnej premiery. Nie tylko oni. Konkurencja, również pilnie będzie śledzić tę premierę, bo na ring wejdzie bardzo twardy zawodnik.

Nadchodzi Ford Focus RS!

Aktualności 30-01-2015

Głośno przypominamy! Już za kilka dni, bo 3 lutego, a więc we wtorek poznamy nową generację Forda Focusa RS. Samochód zostanie pokazany podczas specjalnej imprezy w Niemczech.

Ford Focus Mk3 - ceny [aktualizacja]

Aktualności 28-01-2015

Ford Focus Mk3 po liftingu w Polsce jest dostępny od kwotu minimalnej 63 690 złotych. Importer przygotwał trzy wersje wyposażenia - Trend, Trend Sport oraz Titanium, zaś silniki oferują moc od 85 do 182 KM mocy.

Test Ford Focus 1.5 EcoBoost: Lifting dobrze mu zrobił

Testy i porównania 28-01-2015

Ford Focus po liftingu bardzo nas zaciekawił, zwłaszcza, że dostaliśmy egzemplarz wyposażony w nowy silnik benzynowy 1.5 l EcoBoost w wersji 150-konnej. Jednak lifting to nie tylko nowe silniki, zmieniona twarz Focusa. To przede wszystkim nowe, lepsze wnętrze.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Ford Focus

MiSzu o Ford Focus 2001-2005

Focus przyciąga uwagę wyglądem zewnętrznym i stylistyką wnętrza, a także, przestronnością. Kierowcy doceniają komfort prowadzenia pojazdu, jego dobre reakcje na ruchy kierownicą oraz przyspieszanie i hamowanie. Świetne trzymanie się drogi zachęca do dynamicznej jazdy, szczególnie po drodze pełnej zakrętów. W ciągu dwóch lat zrobiłem około 30 tys. km po polskich drogach i śmiało mogę stwierdzić, że Focus stanowi dobry kompromis między pojazdem miejskim i przeznaczonym do podróży na dłuższych trasach. Wbrew niektórym opiniom nie mogę narzekać na awarie, dotychczas uszkodzeniu uległ jedynie czujnik położenia wału, ale do warsztatu samochód dotarł o własnych siłach. Najwięcej uwag krytycznych Focus zbiera ode mnie za silnik, który poniżej 2,5 tys. obr./min, zwłaszcza przy włączonej klimatyzacji i z kompletem pasażerów nie chce rozpędzać samochodu. Widać tu zapewne moje przyzwyczajenia z poprzedniego samochodu, w którym 8-zaworowy silnik sprawdzał się w takiej sytuacji znacznie lepiej. Drugą sprawą, nad którą firma powinna popracować, to kwestia zabezpieczenia antykorozyjnego. Wprawdzie korozja nie jest jeszcze dużym problemem, jednak w niektórtch punktach pojawiają się już jej pierwsze objawy. Ogólnie, gdybym miał wybierać ponownie, zdecydowałbym się na Focusa, ale spróbowałbym raczej innego silnika, prawdopodbnie Diesla TDDi. czytaj więcej

Obroty biegu jałowego

Witam! Ford Focus MK1 – benzyna 1,6.nMam wielki problem z obrotami biegu jałowego. W trakcie jazdy, po wrzuceniu na luz, niekiedy silnik gasł – nie był w stanie podnieść obrotów do odpowiedniej wartości.nFachowiec pierwsze co stwierdził, że alternator podaje zbyt wysokie napięcie – wymieniony został regulator napięcia.nCzyszczenie, a później wymiana silniczka krokowego nie dała pozytywnych efektów.nJedyny sukces, to że silnik przestał zatrzymywać się podczas jazdy.nJednak podczas pracy na biegu jałowym, silnik wykazuje bardzo nierówną pracę, dochodzącą nawet do 70-80 obr/min.nPraca na wyższych obrotach jest normalna, przyśpiesza pozytywnie.nDodam jeszcze, że stało się to po tym jak auto stało przez trzy dni bez akumulatora.nPodpowiedziano mi, że powodem problemu, może być czujnik temperatury płynu chłodniczego (!).nPonoć z cztero pinowego gniazda czujnika, dwa przewody biegną do wskaźnika temperatury w kokpicie, a kolejne dwa do sterownika (komputera).nPo podłączeniu zewnętrznego komputera, nie widzi on żadnych problemów, wyświetla jednak temperaturę silnika w przedziale 105-107 °C. Podczas gdy wskaźnik w kokpicie, wskazuje poprawną wartość.nPrawdopodobnie uszkodzenie czujnika temperatury, powoduje to że sterownik (komputer) widząc tak wysoką temperaturę, stara się uniknąć uszkodzenia silnika i tego efektem jest nierówna praca na biegu jałowym – to podpowiedź.nProszę – powiedzcie, czy to możliwe? Jeśli nie, to jaka może być inna przyczyna problemu?nJeszcze jedno – w którym... czytaj więcej

MKS o Ford Focus 2011-

Ford najwyraźniej za bardzo wziął sobie do serca ideę stworzenia auta globalnego (wszytsko takie samo na każdy rynek na świecie). W efekcie powstało auto, które jest do wszytskiego czyli... do niczego. Z jednej strony miła dla oka, dynamiczna sylwetka, z drugiej skandaliczne zawieszenie przednie (hałasuje na drobnych nierównościach poprzecznych) i mała ilość miejsca w środku i przestrzeni bagażowej. Ta ostatnie zresztą widać, że została najbardzie "uszczęśliwiona" oszczędnościami. Materiał obiciowy boków i podłogi wygląda jak nieco mocniej sprasowany filc, który po uniesieniu mocno się ugina i tylko czekać kiedy się złamie. Reasumując, boleśnie widać rękę księgowych, którzy do tego stopnia zaingerowali w ogólnie akceptowane standardy, że za ogrzewanie lusterek trzeba dodatkowo płacić, bo nie jest to standardem w aucie za blisko 80 tys. PLN. Prywatnie odradzam i radziłbym skierować swoje kroki do VW, Skody, OPLA czy nawet Renault bo każde z aut w ofercie tychże jest lepiej wykonane, nie jeździ gorzej (a kto wie czy nie lepiej) a z pewnością nie hałasuje tam przednie zawieszenie po przejechaniu zaledwie 2 tys. km. Ceny myślę, że z pewnościa nie będą wyższe więc Forda wybijmy sobie z głowy - szkoda zachodu dla tego modelu. P.S. Focus MK1 i MK2 jakością zawieszenia obecny model biły na głowę - Co wyście ludzie (w Fordzie) nawyrabiali, jak tak można spieprzyć całkiem dobre pomysły. czytaj więcej

Czuję się Oszukany przez dealera Forda (salon z Siedlec)

(Jeśli temat jest w złym dziale bardzo prosze moderatora o jego przesunięcie) Witajcie, W czerwcu tego roku zakupiłem nowego Focusa i niestety dealer Forda z Siedlec sprzedał mi samochód niezgodny ze specyfikacją ? czuję się oszukany!! Czy ktoś z Was również miał taki przypadek? Może jest nas więcej! Swoją sprawę chcę skierować do sądu! Poniżej cały opis zaistniałej sytuacji. Dnia 30 kwietnia 2011 roku złożyłem zamówienie u oficjalnego dealera marki Ford w Siedlcach, na samochód Ford model Focus w wersji Trend z pakietem Gold X. Dokładnie taką wersję odebrałem co jest potwierdzone Protokołem przekazania samochodu z dnia 14 czerwca 2011 r. Podejmując decyzję o wyborze samochodu, kierowałem się tym, iż służbowo jeździć będzie nim moja żona dzieckiem. Zależało mi więc na aucie bezpiecznym i trwałym, w wersji zawierającej układy bezpieczeństwa tj. ABS, ESP, poduszki powietrza oraz mocowania do fotelików dziecięcych - system ISOFIX. Również ważnym dla mnie elementem wyposażenia była klimatyzacja. Niestety jak się okazało kilka godzin po odbiorze, samochód nie zawiera pełnego wyposażenia wersji Trend a jedynie jego niektóre elementy. Następnego dnia tj. 15.06.2011r. próbowałem wyjaśnić telefonicznie zaistniałą sytuację z kierownikiem sprzedaży salonu w Siedlcach. Z informacji jakie uzyskałem tak od kierownika jak i właściciela firmy wynikało, że firma przedstawiła mi dwie wersje cenowe różniące się o 2.000 zł (słownie: dwa tysiące złotych) a ja sam świadomie z... czytaj więcej

problem z zapaleniem

Jeśli kompletnie nic się nie dzieje, trzeba zacząć od akumulatora i stopnia jego naładowania. Większość rozruszników nawet nie drgnie, jeśli akumulator ma napięcie niższe niż 10V. Typowy akumulator samochodowy, złożony z 6 ogniw posiada siłę elektromotoryczną 12, 6 V, minimalne napięcie (wskazujące na stan głębokiego rozładowania) 11, 8 V, prawidłowe napięcie ładowania - minimalne 13, 9 V - maksymalne 14, 5 V, napięcie przeładowania - występujące w trakcie wydzielania wodoru > 14, 7 V. Niski poziom naładowania akumulatora nie oznacza, że jest on uszkodzony. Być może rozładował się podczas wielu nieudanych prób odpalenia silnika. Albo jakiś czas wcześniej przestał działać np. alternator i akumulator się nie ładował. Tak czy inaczej należy go naładować (prostownikiem) i sprawdzić czy była to przyczyna usterki. Można też spróbować z innym akumulatorem albo z prostownikiem. Jeśli silnik normalnie odpali to przyczyną był brak odpowiedniego napięcia. Jeśli akumulator poprawnie się ładuje, należy sprawdzić, jakie wartości prądów wychodzą a systemu ładownia. System ładownia, który działa poprawnie, powinien podawać napięcie ładowania około 14V na luzie i przy wyłączonych światłach i innych urządzeniach elektrycznych (np. radio). Gdy tylko odpalimy silnik napięcie powinno na chwilę wzrosnąć o 2V i opaść, przyjmując stałą wartość. Dokładna wartość napięcia może się różnić w zależności od stopnia naładowania akumulatora, obciążenia układu elektrycznego i temperatury. Im niższa te... czytaj więcej

kotov o Ford Focus 2001-2005

Auto ma przejechane 320000 km. Zacząłem nim jeździć, gdy na liczniku nabite było 150000 km. Silnik jest nie do zdarcia (1.8 TDDI - 90KM) - ale o niego dbam: co roku przed zimą wymiana oleju, wszystkich filtrów, paliwa na Tesco też nie leję. A propos do tego silnika nie wolno lać paliwa bezsiarkowego. W mieście autko sprawuje się super. Na trasie do 120-130 km/h nie ma problemu, powyżej tej prędkości wyprzedzanie robi się uciążliwe. Autostradą 140 km/h leci bez problemu. Jeżeli ktoś jeździ przepisowo i nigdy nie depcze w gaz za często to jest to ideał. Godne polecenia zwłaszcza dla młodego kierowcy. Prowadzenie i "czucie" tego samochodu jest wzorowe. Konstrukcja silnika jest starsza, nie ma koła dwumasowego, stosunkowo tanie części. Wymieniałem już wszystkie części eksploatacyjne od klocków hamulcowych, przez sprzęgło po rozrząd. Dostępna duża ilość zamienników na każdą kieszeń. Minusy (chociaż może to już kwestia przejechanych kilometrów): 1. Elektryka -siadają takie rzeczy jak: silnik podnoszenia szyb, przełączniki podnoszenia szyb, przełącznik wycieraczek (ten przy kierownicy), podświetlenie zegarów i zwarcia na tablicy, czujniki ABS - większość awarii pojawiła się około 220-250 tysięcy, a usunięcie nie było drogie - jest to upierdliwe po prostu. 2.Zawieszenie tylne (wielowahaczowe) - koszmar. Co 2 lata wymiana (około 40000km) - na 100% tulejki, których jest chyba ze 20 - koszt naprawy od 1000-1500 zł. 3. Rdza na tylnej klapie bagażnika - pod plastikiem i tablicą rej... czytaj więcej