Samochody > Hyundai > Santa Fe

Hyundai Santa Fe

Hyundai

Hyundai Santa Fe jest jednym z trzech aut terenowych oferowanych aktualnie w Polsce przez koreańską markę. I mimo że wyglądem Hyundai Santa Fe bardziej przypomina SUV-a, jest też świetnie nadającym się autem do jazdy po bardziej wymagających bezdrożach. Zaprezentowany w 2000 roku Hyundai Santa-Fe powstał w oparciu o studyjny model Hyundaia Talusa HCD-9. Druga generacja Santa Fe pojawiła się na rynku w 2006 roku, a od 2012 dostępne jest już trzecie wcielenie koreańskiego SUV-a.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Hyundai Santa Fe


 


 

Hyundai Santa Fe - opinie kierowców


Hyundai Santa Fe został oceniony 40 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.61 na 5 możliwych punktów. 98% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.61

Liczba ocen: 40

Czy warto kupić ten model: tak98%nie2%

 

Hyundai Santa Fe - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 96%

 

Hyundai Santa Fe - spalanie


Użytkownicy modelu Hyundai Santa Fe testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
40
4
4
32
śr. spalanie w mieście (l/100km)
12.6
12.8
15.6
9.4
śr. spalanie w trasie (l/100km)
10.1
10.5
12.0
7.9

 

Hyundai Santa Fe - awaryjność




76% Brak usterek


17% Nieznaczne usterki


7% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (21.70%), układ hamulcowy (10.20%), układ wydechowy (9.60%)

 

Informacje o samochodach Hyundai Santa Fe

Test Hyundai Grand Santa Fe: Duży może dużo

Testy samochodów 13-03-2015

W dobie, gdy małe, miejskie, kompaktowe SUV-y czy inne crossovery przejmują powoli ulice europejskich miast, duże SUV-y, niczym olbrzymie mamuty w epoce lodowcowej, odchodzą do lamusa. Jednak nie wszystkie. Hyundai Grand Santa Fe próbuje udowodnić, że duże nie tylko jest piękne, ale i praktyczne.

Większe Santa Fe genewską premierą

Premiery 25-02-2013

Na startujących za nieco ponad tydzień targach motoryzacyjnych w Genewie Hyundai pokaże swojego największego SUVa, który dołączy do gamy modelowej. Hyundai Grand Santa Fe będzie gwiazdą koreańskiego producenta na targach w Szwajcarii.

Hyundai Santa Fe: Równanie do najlepszych

Testy samochodów 31-01-2013

O tym, że koreańska motoryzacja dorównała już do producentów z tzw. segmentu popularnych aut, nie trzeba chyba nikogo specjalnie przekonywać. Hyundai ma jednak zdecydowanie większe aspiracje. Za cel postawił sobie marki z segmentu premium, a bronią, która ma mu pozwolić zrealizować ten plan, jest nowa generacja Santa Fe. Czy ten moment, że Hyundaia powinny zacząć się obawiać takie marki jak Audi, BMW czy Mercedes, już nadszedł?

Euro NCAP: Najbezpieczniejsze samochody 2012

Aktualności 23-01-2013

Instytut Euro NCAP w ubiegłym roku przeprowadził symulacje zderzeniowe 36 modeli, które pojawiły się na europejskim rynku. Właśnie ogłosił listę rekomendującą najbezpieczniejsze samochody z każdej z klas.

Tanie auta są mało bezpieczne (?)

Aktualności 28-11-2012

Ostatnie testy zderzeniowe przeprowadzone przez niezależną instytucję Euro NCAP potwierdziły, że choć auta marki Dacia na europejskim rynku sprzedają się rewelacyjnie dobrze, to jednak wciąż są na bakier z bezpieczeństwem. Poza Dacią Lodgy, która otrzymała zaledwie trzy gwiazdki, pozostałe 14 modeli otrzymało maksymalną ocenę pięciu gwiazdek.

Hyundai Santa Fe: Koreańczyk z renomą

Premiery 13-09-2012

Model ten zdobył taką renomę na naszym globie, że pomimo wprowadzania nazewnictwa alfanumerycznego na rynku europejskim, w tym przypadku zrobiono wyjątek i pozostano przy dotychczasowej nazwie. Nowa generacja Hyundaia Santa Fe właśnie debiutuje na Starym Kontynencie i ma chrapkę na większą część segmentu D-SUV, czyli średniej wielkości pojazdów rekreacyjno-sportowych.

Nowy Hyundai Santa Fe już w sprzedaży

Aktualności 04-09-2012

W polskich salonach Hyundaia można już ustawiać się w kolejkach po nowy model w gamie, czyli nową wersję Santa Fe. Ceny zaczynają się od 129 900 zł. za wersję 5-osobową.

Oto nowy Hyundai Santa Fe

Premiery 05-04-2012

Hyundai od pewnego czasu ma sporo do powiedzenia w segmencie wszelkiej maści SUV-ów. Na trwającej właśnie wystawie samochodowej w Nowym Jorku zaprezentowana została trzecia generacja modelu Santa Fe, niezwykle popularnego, także w Europie, średniej wielkości auta sportowo-rekreacyjnego.

Takie będzie nowe Santa Fe

Aktualności 12-03-2012

Jeden z najszybciej rozwijających się obecnie producentów samochodowych, czyli firma Hyundai, już niebawem będzie miała kolejnego asa w swojej talii. Mowa tu o nowej generacji modelu Santa Fe, który światową premierę będzie mieć już w kwietniu na wystawie w Nowym Jorku.

Santa Fe z korodującymi wahaczami

Aktualności 21-10-2010

Możliwość wystąpienia korozji wahaczy w modelu Hyundai Santa Fe jest przyczyną, z powodu której właściciele tego modelu (typ SM) będą proszeni o stawienie się w autoryzowanej stacji obsługi koreańskiej marki.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Hyundai Santa Fe

Berberys o Hyundai Santa Fe 2000-2006

Hyundaia nabyłem przypadkowo, gdy mój hot hatch skończył żywot w rowie. Decyzja o zakupie zapadła spontanicznie, gdy okazało się podczas jazdy testowe, że z koreańskim SUVem można się polubić. Wielkie wygodne fotele, dobra widoczność, olbrzymie wnętrze w tym pokaźny i ustawny bagażnik oraz generalnie spory komfort podróżowania po naszych wyboistych dróżkach w kontekście ceny, za która można byłoby nabyć autko spowodowały, że stał się on mój. W dłuższym użytkowaniu Hyundai zbiera plusy za możliwości konfiguracyjne wnętrza i "schowkologię" powodującą, iż jest to świetny kompan na rodzinne i wakacyjne wyjazdy, przyzwoite spalanie, niezły układ jezdny i całkiem dobra poręczność nawet w zatłoczonym mieście. Minusem jest smutna deska rozdzielcza, fatalne czarne łuszczące się plastiki, słabe wyposażenie dodatkowe i średnie trzymanie boczne foteli. Wraz z designem wnętrza i przyjaznym zawieszeniem powoduje to w sumie , że jazda Santa Fe przypomina jako żywo jazdę Jeepem Grand Cherokee. Luz, brak pośpiechu i delektowanie się uciekającymi kilometrami. A jak się doda, że układ jezdny pozwala wjechać tam, gdzie żaden jednonapędowiec nawet się nie zbliży mamy już pełny obraz autka. w kontekście jakość/cena - nie do pobicia. Cała reszta też ogólnie na plus. W chwili obecnej, mając do wyboru Santa Fe lub zwykłe rodzinne kombi klasy średniej, prawdopodobnie wybrałbym Hyundaia. Także dlatego, że jest oryginalniejszy... Jako bonus - moja naprawdę niezbyt wysoka żona, jeżdżąca na co dzień ... czytaj więcej

Hyundai Santa Fe: Koreańczyk z renomą

Do KSP Masz racje nie mozna Santa Fe porownywac z BMW X3, Volvo XC60 czy Audi Q5. Santa Fe jest wieksze, ma najwieksza przestrzen w srodku, najwieksza ladownosc, najbogatsze wyposazenie, gwarancje 5-letnia, wyrozniajacy design i jakosc.Trudno porownac go do golasow wymienionych powyzej. Oczywiscie jak doplacisz ok. 60 tys. do kazdego z nich to tez bedziesz mial podobne wyposazenie jak w Santa Fe, ale dalej bedzie to mniejszy samochod, mniejsza ladownosc i dalej bedzie mial 5-cio letnia gwarancje i najciekawszy design. czytaj więcej

hundai

Mam nadzieję że nie jesteś blondynką Ewo wystarczy poszukać. Krótko mówiąc: TPMS – Tire Pressure Monitoring System, to system monitorujący ciśnienie w oponach. Wyróżnia się następującymi rodzaje TPMS Bezpośredni System bezpośredni przesyła informacje do komputera pokładowego drogą radiową na podstawie pomiarów z czujników umieszczonych na wewnętrznej stronie każdej felgi każdego koła. Dzięki temu możliwe jest także pozyskanie informacji o temperaturze opon. Wadą tego systemu jest to, że wymaga on aby każde koło było wyposażone w czujnik. Zaletą jest dokładny pomiar ciśnienia. W przypadku monitorowania ciśnienia bezpośredniego istnieją dwa sposoby: monitoring zewnętrzny i wewnętrzny. Czujniki wewnętrzne umieszczane są wewnątrz opony lub zastępują zawór macierzysty opony co wymaga fachowej instalacji przy każdym montażu, naprawie, wymianie opony. System zewnętrzny polega na umieszczeniu czujnika na zaworze co nie utrudnia wymiany opon a usunięcie lub przeprogramowanie czujnika nie wymaga dodatkowych narzędzi i specjalistycznej obsługi. W systemach wewnętrznych może pojawić się problem z wysyłaniem i odbieraniem fal radiowych ponieważ pojawiają się dodatkowe obszary mogące wywoływać zakłócenia tj. opona, felga. Pośredni System pośredni nie potrzebuje dodatkowych czujników ponieważ nie wykonuje pomiarów lecz wylicza je na podstawie impulsów otrzymanych od ESP i ABS. W tym systemie mierzy się obroty kół. Koło z mniejszym ciśnieniem powietrza w oponie ma mniejszy promień ... czytaj więcej

Hyundai Sante Fe: Komfort po azjatycku

Też mi się tak wydawało. (że 150KM to będzie mało) Kupiłem i nie narzekam. To nie jest sportowy kabriolet do ścigania się. Z ładunkiem 5 osób + bagaż na weekend bez problemu zbiera się zarówno spod świateł jak i pod górę. Pali średnio 8-9l, na trasie jak sucho ok 7, ale po mieście w śniegu włącza się 4x4 i wtedy więcej. W środku bajka - autko cicho płynie po drodze (po naszych dziurawych drogach), automat rozpędza płynnie, jest dużo miejsca, bardzo dobrze widać, bo wysoko się siedzi, ponadto ABS, ESP, klimatronik, 12 poduszek. Automat powoduje że prowadzę samochód spokojniej niż z ręczną skrzynią. Zimą niezbędne są dobre opony bo dzięki 4x4 łatwo ruszyć i rozpędzić się ale taką masę trudno na śliskim zatrzymać szczególnie przy zjeździe z góry albo w nagłej sytuacji. Jestem bardzo zadowolony. czytaj więcej

Berberys o Hyundai Santa Fe 2000-2006

Hyundaia nabyłem przypadkowo, gdy mój hot hatch skończył żywot w rowie. Decyzja o zakupie zapadła spontanicznie, gdy okazało się podczas jazdy testowe, że z koreańskim SUVem można się polubić. Wielkie wygodne fotele, dobra widoczność, olbrzymie wnętrze w tym pokaźny i ustawny bagażnik oraz generalnie spory komfort podróżowania po naszych wyboistych dróżkach w kontekście ceny, za która można byłoby nabyć autko spowodowały, że stał się on mój. W dłuższym użytkowaniu Hyundai zbiera plusy za możliwości konfiguracyjne wnętrza i "schowkologię" powodującą, iż jest to świetny kompan na rodzinne i wakacyjne wyjazdy, przyzwoite spalanie, niezły układ jezdny i całkiem dobra poręczność nawet w zatłoczonym mieście. Minusem jest smutna deska rozdzielcza, fatalne czarne łuszczące się plastiki, słabe wyposażenie dodatkowe i średnie trzymanie boczne foteli. Wraz z designem wnętrza i przyjaznym zawieszeniem powoduje to w sumie , że jazda Santa Fe przypomina jako żywo jazdę Jeepem Grand Cherokee. Luz, brak pośpiechu i delektowanie się uciekającymi kilometrami. A jak się doda, że układ jezdny pozwala wjechać tam, gdzie żaden jednonapędowiec nawet się nie zbliży mamy już pełny obraz autka. w kontekście jakość/cena - nie do pobicia. Cała reszta też ogólnie na plus. W chwili obecnej, mając do wyboru Santa Fe lub zwykłe rodzinne kombi klasy średniej, prawdopodobnie wybrałbym Hyundaia. Także dlatego, że jest oryginalniejszy... czytaj więcej

kaliber o Hyundai Santa Fe 2000-2006

kupiłem używany 5 lat temu, aktualny przebieg 250tys.To pewny, masywny. silny samochód. spalanie w warszawskich korkach-8,5l.z zegarkiem w ręku. kiedy zaczął palic 9,5, zrobiłem regenerację wtrysków. awaryjność średnia, ale bez awarii wrednych, warto dbać na bieżąco. plus- tu się nie zmienia opon na zimowe, ja mam Matadory Izzarda do suv-ów 4/4, smigam cały rok. serwis niedrogi, ale zamienników mało, raczej oryginały ale w dobrej cenie. pomniejsi mechanicy dają radę z obsługą tego samochodu, zrobiony solidnie, dobre mocowania, kostki połączeniowe, porządne śruby. minus- niedogrzany diesel w zimie, przednia szyba zamarznięta, słaba wentylacja, warto pamietac o filtrze kabiny. bardzo duży bagażnik, składane siedzenia. dużo miejsca dla wszystkich. minus mojego- poniżej -15 st w zimie bardzo duże kłopoty z odpaleniem, myslę ze to awaria pojedynczego egzemplarza, nie wada seryjna. słabo wyciszony silnik, ale w koncu to quasi terenówka. za tę cenę nic ciekawszego nie znajdziecie. kompromis pomiedzy wielką, ciężką terenówą a solidnym pewnym i silnym kombi-suvem. Zdecydowanie polecam. czytaj więcej