Kia

Wszystko o samochodach marki Kia

Wszystkie marki samochodów

Historia marki Kia

Firma Kia Motors rozpoczęła swoją działalność w 1944 roku (jako Kyungsung Industrial Co.) od ręcznej produkcji części do rowerów oraz stalowych rur. 1951 rok to pierwszy całkowicie samodzielnie wyprodukowany rower i zmiana nazwy na Kia Industries. Kolejnym krokiem naprzód jest produkcja skuterów (C-100) w 1957 r.

Historia marki Kia



Kia - ostatnie informacje

Żółw, Pierce Brosnan i Mercedes AMG GT

Dziś proponujemy Wam coś lekkiego, w sam razy przy piątkowej kawie. W nocy z niedzieli na poniedziałek odbędzie się największe wydarzenie sportowe w USA – Super Bowl. W przerwach pokazywane będą specjalnie przygotowane na to wydarzenie reklamy. My polecamy Wam zwłaszcza te z motoryzacją w tle.

Czytaj wiadomość

Znamy ceny nowej Kii Sorento

Pod koniec minionego roku, na targach w Paryżu Kia pokazała trzecią generację modelu Sorento. Auto w najbliższych dniach trafi do polskich salonów.

Czytaj wiadomość

Przypadkiem wyciekła odświeżona Kia Picanto

Kilka godzin temu w sieci pojawiły się zdjęcia odświeżonego modelu Kia Picanto.

Czytaj wiadomość

Czytaj również

  • Kia Rio sedan 1.4 109KM: Nie taki mały ten maluch
  • Hyundai i Kia zwalniają tempo
  • Kolejna czwórka rozbita przez Euro NCAP
  • W "elektryku" bezpieczniej - crash-test Kii Soul

Wszystkie wiadomości

Kia - testy i porównania

Kia Rio sedan 1.4 109KM: Nie taki mały ten maluch

Małe auta z dużym kufrem. Tak najczęściej były przedstawiane sedany z segmentu B, stąd pewna niechęć do nich - przynajmniej na europejskim rynku - zarówno klientów, jak i samych producentów aut. Kia w tym temacie idzie jednak pod prąd i cały czas oferuje też czterodrzwiową odmianę Rio.

Czytaj test Kia

Czytaj również

  • Kia Optima (fl): Mały kroczek do przodu
  • Kia Optima Hybrid: Jedyna taka w segmencie
  • Kia Carens: Rodzinnie i funkcjonalnie
  • Citroen C3 Picasso vs Kia Venga: Vany na miasto

Wszystkie testy redakcyjne

Kierowcy oceniają

Kia w galeriach zdjęć

Kia - filmy video

Kia Soul - test zderzeniowy

Kia Soul została poddana testom zderzeniowym przez organizację EuroNCAP. Wyniki są dość...

Kia - forum

Ostatnie wypowiedzi na Forum mojeauto.pl

  • Carens: składanie tylnych foteli

    Mam pytanie, jak sie składa tylne fotele w Kia carens 2.0 crdi 2006rok

    maa - 2015-01-30 14:31:39

  • cee'd: zawieszenie

    Witam jadac autem usłyszałem pękniecie tak jakby sprężyny z lewej strony tyl i auto jest siadniete na ta strone bylem na stacji diagnostycznej i nic nie wykazało ale jak położę do bagażnika kilka worków to od razu widać jak auto siedzi i ociera kolo o nadkole juz niewiem co moze byc przyczyna

    Grzegorz - 2015-01-29 18:15:30

  • Sportage: Czujniki w kołach

    Prawdopodobnie Kie mają taki sam układ. Troszeczkę teorii: UKŁADU MONITOROWANIA CIŚNIENIA W OPONACH (TPMS)
    1. Opis:
    AL: Autorejestracja (Auto Learning)
    CAN: Magistrala CAN (Controller Area Network)
    TPMM: Elektroniczny moduł sterowania układem TPMS (Tire Pressure Monitoring Module)
    IC: Tablica wskaźników (Instrument Cluster)
    LF: Niska częstotliwość (Low Frequency)
    LFI: Inicjator niskiej częstotliwości (Low Frequency Initiator)
    MIL: Lampka sygnalizacji usterek (MIL) (Malfunction Indicator LED)
    RF: Częstotliwość radiowa (Radio Frequency)
    WE: Elektronika koła (Wheel Electronic)
    WU: Moduł koła (Wheel Unit)
    Układ TPMS monitoruje ciśnienie i temperaturę panujące w każdej z opon pojazdu i odpowiada za rozpoznawanie sytuacji potencjalnie niebezpiecznej. W przypadku wykrycia nieprawidłowego ciśnienia lub temperatury, moduł układu włącza jedną z dwóch lampek ostrzegawczczych układu na tablicy wskaźników oraz jedną lub więcej diod LED wskazujących konkretne opony pojazdu. Jednocześnie moduł TPMM monituje prawidłowość sygnałów wejściowych i wyjściowych układu. Układ TPMS monitoruje ciśnienie opon również na postoju.
    Moduł TPMM analizuje dane przesyłane przez czujniki układu, na ich podstawie określa stan opon i w przypadku wykrycia nieprawidłowości wysyła przez magistralę CAN sygnały ostrzegające kierowcę.
    2. Funkcje układu
    Wartości progowe ostrzegania
    Ostrzeganie zwykłe
    Moduł ma zapisane w pamięci wartości progowe ciśnienia opon, których zmiana nie może wynikać wyłącznie ze zmian temperatury, a zatem wskazuje na nieprawidłowość, o której należy poinformować kierowcę. Wartości te dotyczą zarówno opon kół przednich, jak i opon kół tylnych pojazdu. Jeżeli ciśnienie w oponie danego koła jest niższe od ciśnienia minimalnego dla opony tego koła, na tablicy włącza się lampka ostrzegawcza układu TPMS oraz wskazanie danej opony. Ostrzeżenie włącza się, jeżeli ciśnienie w oponie wynosi 211 [kPa] lub mniej.

    Układ TPMS może ostrzegać o zbyt niskim ciśnieniu w oponie, którego powodem może być bardzo niska temperatura zewnętrzna.

    Szybka utrata ciśnienia
    Funkcja ta dostępna jest wyłącznie podczas jazdy – nie jest dostępna na postoju. Dzięki temu układ nie ostrzega o znacznym spadku ciśnienia, kiedy na postoju z opony spuszczane jest powietrze.
    W przypadku wykrycia gwałtownego spadku ciśnienia w oponie, czujnik danego koła wysyła specjalny sygnał. Po odebraniu takiego sygnał moduł układu czeka na przesłanie drugiego sygnału tego typu, obliczając na ich podstawie szybkość spadku ciśnienia. Jeżeli ciśnienie spada o ponad 20 [kPa/min], kierowca ostrzegany jest o szybkim spadku ciśnienia w oponie z opóźnieniem nieprzekraczającym 60 [s].
    Inicjalizacja
    W fazie inicjalizacji moduł układu TPMS określa, które czujniki kół należą do danego pojazdu.
    W pamięci modułu zapisane są identyfikatory czujników, na podstawie których moduł określa, czy odbierane sygnały radiowe wysyłane są przez czujniki tego pojazdu.
    Moduł analizuje wyłącznie sygnały czujników należących do danego pojazdu i ignoruje sygnały czujników zamontowanych w innych pojazdach.
    Inicjalizacja składa się z dwóch faz: auto-rejestracji i auto-lokalizacji.
    1. faza inicjalizacji: auto-rejestracja
    Auto-rejestracja (AL – Auto Learning) rozpoczyna się za każdym razem, kiedy najpierw pojazd stoi wystarczająco długo, by można było zmienić lub przełożyć koło, a następnie jedzie ponownie z prędkością, która powoduje wysyłanie sygnałów przez czujniki układu TPMS.
    Podczas auto-rejestracji moduł sterujący układem analizuje wszystkie sygnały identyfikacyjne, odebrane od czujników i rozpoznaje, na zasadzie oceny statystycznej, kody identyfikacyjne wysłane przez czujniki zamontowane w pojeździe. Jeżeli rozpoznawane są nowe (nieznane) kody ID, ich dalsze pojawianie się jest od tej pory monitorowane.
    Aby odróżnić sygnały czujników zamontowanych w danym pojeździe od sygnałów wysyłanych przez czujniki sąsiednich pojazdów, w tej fazie moduł porównuje przyspieszenie kół wykrywane przez czujniki układu z prędkością pojazdu.
    Jeżeli pojazd jedzie z prędkością powyżej 25 [km/h], moduł określa czujniki zamontowane w pojeździe po odebraniu 8 sygnałów radiowych czujników.
    2. faza inicjalizacji: auto-lokalizacja
    W tej fazie moduł układu TPMS dokładnie określa lokalizację czujników w pojeździe.
    Dokonywane to jest w oparciu o analizę charakterystyk fal radiowych o częstotliwości 125 [kHz], wysyłanych przez czujniki. Fale te są odbierane przez moduł TPMM.
    Lokalizacja czujników odbywa się na zasadzie klasyfikacji sygnałów identyfikacyjnych czujników, w następującej kolejności:
    0. Koło lewe przednie
    1. Koło prawe przednie
    2. Koło prawe tylne
    Po aktywacji inicjatorów układ czeka na potwierdzenie, czy czujniki kół wysyłały sygnały po sygnale inicjującym, wysłanym przez czujnik lewego przedniego koła. Po odebraniu takiego potwierdzenia, dany sygnał identyfikacyjny przyporządkowywany jest do zainicjowanego czujnika koła.
    Lokalizacja czujnika koła, który wysłał sygnał nie po sygnale inicjującym czujnika lewego przedniego koła, określana jest po fazie auto-rejestracji.
    Rejestracja czujników
    Uwaga
    Jeżeli po wymianie czujnika lub odbiornika układu TPMS nie zostanie przeprowadzona rejestracja czujnika/czujników za pomocą skanera GDS, układ TPMS nie działa.

    1. Podłączyć skaner GDS do pojazdu i wprowadzić numeru VIN i model pojazdu
    2. Wybrać model pojazdu i przeprowadzić procedurę rejestracji, zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie skanera GDS.
    Uwaga
    Podczas wykonywania wszelkich czynności przy oponach należy uważać, by nie uszkodzić czujników układu TPMS — przede wszystkim NIE WOLNO odkręcać nakrętek ani wpychać czujników w koła, ponieważ może to doprowadzić do ich uszkodzenia.
    a. Przed założeniem opony należy upewnić się, czy czujnik układu TPMS jest prawidłowo zamontowany i przykręcony do obręczy.
    b. Otwór wlotowy powietrza do czujnika nie może być nawet w najmniejszym stopniu
    zasłonięty przez smar, olej, pył ani żadne ciało obce.
    c. Uważać, by nie uderzyć ani nie zaczepić żadnym narzędziem o czujnik układu TPMS.
    d. Uważać, by podczas zakładania opona nie naciskała czujnika – może się z nim stykać
    dopiero po założeniu opony na obręcz.

    To tak z grubsza, jak widać musisz sie udać do ASO Kii oni posiadają program który usunie twoją dolegliwość.

    marko1 - 2015-01-25 12:02:48

  • Rio: 1.4 16v dohc kolizyjny czy niekolizyjny

    z reguły silniki 16v mają rozrząd kolizyjny, ale o jaki model konkretnie chodzi?

    motor-rondo.bloog.pl - 2015-01-20 23:45:01

  • Cerato: KIA CERATO 1.6

    WITAM.CZY KTOŚ WIE JAK WYMIENIĆ LINKĘ MASKI W KIA CERATO.

    MAK - 2015-01-12 20:26:49

  • Venga: Wskaźnik paliwa

    Trudno określić co możne powodować taką dolegliwość. Na pierwszy rzut wysuwa się wniosek że coś jest z pompą paliwa a mianowicie z czujnikiem poziomu paliwa który w pompie jest zamontowany, również to mogą być połączenia, złącza (sprawdzić i oczyścić lub wymienić) itd. Proponuje podjechać do diagnosty, który podłączy pod komputer i określi co może być powodem takiej usterki.

    marko1 - 2015-01-13 14:20:37

  • Opirus: OPIRUS 3.8 266KM

    ROGACZU (bmw,audi,wv,merc) C O T Y W I E S Z O K I A O P I R U S.nn NIE CHCE MI SIĘ Z TOBĄ GADAĆ. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!n n LINDAA BOGUŚ

    LINDAA BOGUŚ - 2015-01-11 05:28:08

  • Venga: Lampka wskażnika usterek silnika

    Najpierw zobacz co dokładnie oznacza ta kontrolka bo przecież w grę wchodzi Twoje bezpieczeństwo podczas jazdy. Jeżeli okaże się że jest to coś poważnego to czym prędzej udalbym się na wizytę do serwisu.

    Sklep-Kia_pl - 2014-12-17 15:52:06

  • Picanto: problem z odpaleniem KIA PICANTO

    gdy przekrecam zaplon nie swieca zadne kontrolki ale rozrusznik normalnie kreci tyle ze nie odpala bardzo prosze o pomoc

    RAFI - 2014-11-16 00:38:00

  • Venga: Piski w układzie kierowniczym

    Dokładnie jak radzi Przedmówca,na początek dokręć przegubna wałku i zobaczysz czy problem ustąpi. Jeżeli nie to jest on do wymiany,a oryginalne części w niższej cenie znajdziesz u nas.

    Sklep-Kia_pl - 2014-12-17 15:48:58

Dodaj swój wątek Przejdź do forum Kia

Konfigurator samochodów osobowych

Sprawdź cenę i zapytaj o oferte dla siebie:

Kia

Zobacz listę wszystkich modeli i wersji samochodów Kia

Super okazje w salonach dealerskich

Kia Picanto 40 290 PLN

0.998 benzyna 69KM, hatch... więcej

Kia Rio 11 622 PLN

1.248 benzyna 85KM, hatch... więcej

Wszystkie super okazje dla Kia


samochody używane

Sprawdź oferty samochodów używanych Kia

Zobacz listę wszystkich dostępnych samochodów używanych marki Kia

Ostatnie oferty

Wszystkie oferty używanych Kia

Sprawdź również


Kia - finansowanie zakupu


Kia - modele

Kia Carens

Kia Carens to młodszy brat vana Carnival. Samochód został zbudowany w oparciu o modele Shuma i Sephia. Kia Carens ze względu na swoją stosunkowo niską cenę i gabaryty przeznaczona jest dla...

Wszystko o Kia Carens

Kia cee'd

Kia cee'd, siostrzany model Hyundaia i30, swoją światową premierę (odmiana pięciodrzwiowa) miała w 2006 roku na wystawie w Paryżu i od lutego 2007 roku była już dostępna w sprzedaży. W...

Wszystko o Kia cee'd

Kia Optima

Kia Optima to przedstawiciel segmentu D, a więc potencjalny konkurent takich tuzów rynkowych jak Volkswagen Passat, Opel Insignia czy Ford Mondeo. Optima zadebiutowała w kwietniu 2010 roku na...

Wszystko o Kia Optima

Kia Picanto

Kia Picanto to najmniejszy model w gamie koreańskiej marki na europejskim rynku. Pierwsza generacja Picanto pojawiła się w sprzedaży w 2003 roku po premierze na wystawie we Frankfurcie, a w...

Wszystko o Kia Picanto

Kia Rio

Kia Rio do sprzedaży ogólnoeuropejskiej weszła w czerwcu 2005 roku. Auto klasy niższej średniej spodobało się publiczności bardzo szybko. Kia Rio została nominowana do konkursów...

Wszystko o Kia Rio

Kia Sorento

Kia Sorento jest następcą modelu Sportage, z tym że w tym aucie postawiono na zagwarantowanie klientom odpowiedniego luksusu. Kia Sorento w sprzedaży pojawiła się w 2002 roku i jest...

Wszystko o Kia Sorento

Kia Soul

Kia Soul to przedstawiciel modnego w ostatnim czasie segmentu crossoverów, a dokładniej rzecz biorąc miejskich crossoverów. Jego wyróżnikiem z całą pewnością jest niespotykany dotąd na...

Wszystko o Kia Soul

Kia Sportage

Kia Sportage to obok modelu Sorento kolejna terenówka koreańskiej marki. Kia Sportage jest mniejsza od brata i bardzo różni się od pierwszych wersji z początku lat 90-tych. Moda na SUV'y...

Wszystko o Kia Sportage

Kia Venga

Kia Venga to model nie mieszczący się w standardowym jeszcze niedawno podziale na segmenty. Rozmiarami zewnętrznymi z pewnością najbliżej mu do segmentu B, jednak spory rozstaw osi sprawia,...

Wszystko o Kia Venga

98739

Kia - dane techniczne, wymiary, masy

Kia - opony

Kia - części samochodowe

Części samochodowe

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2015