Samochody > Kia

Kia

Kia
O marce Kia

Firma Kia Motors rozpoczęła swoją działalność w 1944 roku (jako Kyungsung Industrial Co.) od ręcznej produkcji części do rowerów oraz stalowych rur. 1951 rok to pierwszy całkowicie samodzielnie wyprodukowany rower i zmiana nazwy na Kia Industries. Kolejnym krokiem naprzód jest produkcja skuterów (C-100) w 1957 r.

Najlepiej oceniany

Kia Clarus

 

4.85

90% Kierowców uważa że warto kupić ten samochód

Najmniejsze spalanie

Kia Pride

Spalnie w mieście:
6.7l/100 km

Spalnie w trasie:
5.4l/100 km

Najbardziej bezpieczny

Najmniej usterek

Kia Carens

 

82% nie miało żadnych usterek

Najtańszy nowy benzynowy

Kia Picanto

236
ofert więcej
Rok produkcji: 2014 (2011-)
 
 
aktualna cena w salonach: 32 690 PLN

Najtańszy nowy diesel

Kia Rio

172
ofert więcej
Rok produkcji: 2014 (2011-)
 
 
aktualna cena w salonach: 47 490 PLN

Używany do 30 000 PLN

Kia Sedona

4
ofert więcej
Rok produkcji: 2002
Nadwozie: minivan
typ silnika: benzynowy
Przebieg: 101000 km

Używany do 40 000 PLN

Kia Cee'd

9
ofert więcej
Rok produkcji: 2012
Nadwozie: van
typ silnika: benzynowy
Przebieg: 108703 km

Informacje o samochodach marki Kia

Nagrody Red Dot - stylowe auta docenione

Aktualności 31-03-2015

Coroczny konkurs Red Dot Awards: Product Design wyłania najciekawiej zaprojektowane przedmioty codziennego użytku, reklamy i całą masę innych produktów. Są wśród nich stylowe auta - znamy już kilku laureatów.

Nowa Kia Optima - oto pierwsze zdjęcie

Aktualności 26-03-2015

Chwilę przed oficjalnym debiutem na salonie New York Auto Show 1 kwietnia, Kia przedstawia nam twarz swojego nowego sedana. Poznajcie tegoroczną Kię Optimę.

Kia Soul do serwisu z wadliwym pedałem gazu

Aktualności 20-03-2015

Koreańska marka organizuje kampanię serwisową, mającą na celu usprawnienie modelu Soul. W tych autach uszkodzeniu może ulec pedał przyspieszenia.

Nowa Kia Optima na pierwszych szkicach

Aktualności 19-03-2015

Na niedawnym salonie samchodowym w Genewie Kia zaprezentowała koncepcyjne kombi Sportspace, które należy traktować jako zapowiedź nowej Optimy. Teraz poznaliśmy także pierwsze oficjalne szkice auta w wersji sedan.

Kia Picanto po liftingu już w polskich salonach

Aktualności 18-03-2015

Segment miejskich samochodów wzbogaca się dzisiaj o odnowioną Kię Picanto. Samochód po face liftingu ma świeższy wygląd i lepsze wyposażenie.

Dziesiąta marka w grupie PGD

Aktualności 12-03-2015

Grupa PGD zwiększa swój udział w rynku poprzez poszerzenie swojej oferty o kolejną markę. W Warszawie, w Centrum Motoryzacyjnym Toruńska, otworzony został salon Eforia marki Kia.

Kia cee'd GT Line - na sportowo z litrowym silnikiem

Aktualności 20-02-2015

Kia wprowadziła kilka ciekawych usprawnień do kompaktowego Cee'da. Najbardziej intryguje benzynowy silnik T-GDi o pojemności... 1 litra.

Test Kia Carens 1.7 136 KM: Typowy minivan

Testy samochodów 20-02-2015

Czy jesteśmy świadkami definitywnego zmierzchu segmentu minivanów? Przynajmniej na europejskim rynku, gdzie rolę aut rodzinnych z powodzeniem przejmują crossovery, kompaktowe kombi, a nawet mniejsze SUV-y. Wiele na to wskazuje. Dziś przyglądamy się, czym może przekonać do siebie typowy minivan, jakim jest Kia Carens.

Kia Sportspace - genewska premiera Koreańczyków

Aktualności 17-02-2015

Sportspace to koncepcyjny samochód od Kii, który najprawdopodobniej zapowiada rozszerzenie gamy modelu Optima o wersję kombi. Na 85. salonie samochodowym w Genewie będzie pokazany szerszej publiczności.

Hybrydowa Kia Trail'ster na salonie w Chicago

Aktualności 13-02-2015

Kia wybrała salon Chicago Auto Show jako miejsce debiutu nowego pojazdu. Trail'ster wygląda znajomo, ale oferuje nowe umiejętności.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Kia

ASO Kia

A OTO KULISY PRACY AUTORYZOWANEGO SERWISU PRZYPADKI KTÓRE SĄ NORMĄ * na naprawę lub przegląd w ASO trzeba się umawiać z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem * podczas pobytu w ASO samochód więcej czasu czeka niż jest obsługiwany a klient jest kasowany za czas pobytu * mechanicy nie znają Instrukcji Obsługi samochodu który serwisują/naprawiają * mechanicy nie znają i nie korzystają z dokumentacji serwisowo-naprawczej producenta pojazdu zarówno przed rozpoczęciem pracy (w celu przygotowania się merytorycznego) jak i podczas trwania (w celu kontrolowania kolejności czynności oraz parametrów regulacyjnych) a nawet podczas gdy wystąpi poważny problem uniemożliwiający zakończenie naprawy, ze względu na braki w kulturze serwisowania i/lub nieumiejętność korzystania z dokumentacji technicznych * w znacznej większości autoryzowanych serwisów nie ma nawet jednego inżyniera o specjalności samochodowej * większość mechaników to osoby przypadkowe (brak wiedzy technicznej nie wspominając o braku wiedzy o nowoczesnych samochodach, brak kultury technicznej) i słabo opłacane co powoduje że nie przykładają się one do pracy, nie umieją sobie organizować i planować danej naprawy co skutkuje długim czasem naprawy oraz popełniają dużo błędów * większość mechaników stosuje rozwiązania siłowe (np.: młotek, przecinak, brecha, itp) zamiast stosować rozwiązania techniczne przewidziane przez producenta (specjalistyczne narzędzia) dlatego że nie potrafi dobierać i stosować odpowiednich n... czytaj więcej

ASO Kia

Dlaczego o to podaje. Historia zaczyna się standardowo, ktoś - zapewne zupełnie przypadkiem - zostawił na drzwiach Kia Cee'd czerwony akryl. Zupełnie przypadkiem także je wgniatając. Ktoś nie poczuł się do winy lub po prostu jego percepcji uciekł ten drobny szczegół. A więc zgłoszenie do AC szkody, decyzja do wymianie drzwi i wstawienia auto do najbliższego ASO. Trafiło na: No cóż, obsługa przemiła, z racji tego, że auto nowe i identyczne mają w salonie, próbkę lakieru wezmą sobie z tego w salonie, a ja przyjadę tylko na wymianę już polakierowanych drzwi. Cud, miód i w ogóle szaleństwo. Tu zaczynają się schody: drzwi ściągali mi miesiąc, mimo, że zarzekali się, iż zajmie im to kilka dni. W końcu są już gotowe. No to jadę. Wymiana drzwi już nie w ASO, a u wskazane przez nich lakiernika. Drzwi okazują się być lekko jaśniejsze (dostrzegam to na już założonych drzwiach). No cóż próbkę brali nie z mojego auta a z bliźniaczego w salonie więc sam sobie jestem winien. Jako, że przed świętami jest umawiamy się, że na razie zostawimy jak jest, a później przyjadę na poprawkę (już zostawiając im auto i załatwiając sobie zastępcze w ASO). Nastaje owa chwila jadę do owego lakiernika, gdy wjeżdżam na plac dostrzegam innego Cee'd na WI XXXXX. Myślę sobie, że ASO podstawiło zastępcze. Nic bardziej mylnego, jako zastępcze dostaję pełnoletniego szrota, który ściąga na lewo, hamulce nie równo biorą, sprzęgło na wykończeniu, a aby wrzuć bieg należy mieć troszkę siły. W tym s... czytaj więcej

lex o Kia Rio 2011-

Kupiłem to cudo w najbogatszej wersji XL 1,4 DOHC CVVT 109 KM i co zauważyłem? Brak kodu koloru nadwozia Fresh Beige na tabliczce znamionowej (ichnie krzaczki na taliczce znamionowej mnie nie interesują i homologacja na świstkach), do wymiany oleju wystarczy 3 l oleju, a nie jak podaje instrukcja 3,5 l, światła mijania i drogowe są delikatnie pisząc świeczkami, brak języka polskiego w komputerze to w XXI wieku afront, brak chlapaczy w najbogatszej wersji wyposażenia to wstyd dla producenta, a te trzy rowy w oponach Hankook służą chyba do sprzątania żwiru (grysu) z naszych remontowanych dróg i szlifowania nim progów i drzwi lub samochodów jadących z tyłu. Pomijam już ciągle wydłużany okres oczekiwania na samochód (5 m-cy) i mierny system audio (przeciętne Punto ma dużo lepszy). Jednak testy bodajże "Motoru" lub pokrewnego tygodnika "Auto-Świat" rozpływały się z zachwytu. Nie wszystko można zaobserwować w czasie jazdy próbnej w dzień, zwłaszcza, że salony nie mają samochodów w pełnej gamie wyposażenia. Dla mnie zdecydowaną wadą jest jakość świateł, bo te wpływaja na bezpieczeństwo jazdy. Również zdecydowanie wolę jak włączam światła długie dzwignią do siebie (kłania się ergonomia). Gniazdo do podłączenia nawigacji to tylko atrapa, spróbujcie podłączyć np. Garmina i nie tylko. Teraz żałuję, że byłem sknerą i nie kupiłem droższego VW Polo. Jestem malkontentem? czytaj więcej

Thor o Kia Sportage 2010-

Jeżdxiłem Astrą_3, przesiadka na suva to poziom wyżej. W Astrze_4 za podobne, dodatkowe wyposażenie takie jak w Spotage musiałbym zapłacić około 12.000 zł, a tutaj za porównywalną cenę mam samochód większy i wygodniejszy. Dla mnie absolutny hit to sterowanie głosem. Naciskam przycisk na kierownicy i bez odrywania oczu od drogi zmieniam źródło dźwięku (USB, CD, iPod, radio), wywołuję nawigację lub telefon. Wybieranie numeru telefonu głosem może być cyfra po cyfrze lub szybkie (np komendy: phone / speed dial one). Funkacja w kilku językach, jednak nie w polskim, ale to nie przeszkadza. W Sportage nie musiałem dopłacać chorych pieniędzy za LEDy, automatyczne światła, automatyczne wycieraczki, przyciemniane tylne szyby, sterowane elektrycznie wszystkie szyby, składane elektrycznie lusterka,fotochromat lusterko wsteczne, tempomat, dwustrefowy climatronic, czujniki cofania, aluminiowe felgi 17', skórzaną kierownicę. Do tego 6 poduszek, ABS, ESP i inne, wspomaganie elektryczne kierownicy, osobne halogeny i doświetlacze pobocza. To było w cenie 80.000 z lakierem, bez konfiguracji i dodatkowych opcji. To ma znaczenie przy sprzedaży. Sprzedając dopasionego indywidualnie Opla nikt nie docenił drogich dodatków. Liczy się cena katalogowa modelu podstawowego z fabryki. Warto o tym pamiętać. Dodatkowo mam tylko nawigację i dobry autoalarm. Nawigacja za 5000 zawiera dodatkowy zewnętrzny wzmacniacz, subwoofer i kamerę cofania. Dźwięk jest na naprawdę wysokim poziomie, a kamer... czytaj więcej

ASO Kia

W marcu 2010 kupiłam samochód – KIA VENGA – nowość, istne cudo. 7 LAT GWARANCJI! Sprawował się nieźle. Po 1,5 tys. km jazdy zaczęło brakować mu mocy, świeciła się kontrolka silnika. Awaria zastała mnie w trasie. Pierwsza wizyta – serwis KIA MOTORS w Rzeszowie. Stwierdzono brak styku na drugim cylindrze. Usterkę podobno naprawiono. Po dwóch tygodniach znowu ta sama awaria. Zgłosiłam się do najbliższego serwisu KIA MOTORS W KATOWICACH. Pan serwisant stwierdził, że 4 świece zapłonowe oraz cewki 1,2,3 cylindra zostały bardzo mocno zalane wodą przez mycie silnika, wymagana wymiana, lecz nie podlega gwarancji – koszt wymiany 1150 zł, przy czym części brak. KTO NORMALNY MYJE SILNIK W NOWYM SAMOCHODZIE????!!!! Chyba, że pan z serwisu KIA MOTORS w Katowicach. Z powodu braku części, cewki i świece tylko wyczyszczono. Po 3 tygodniach powtórka z rozrywki – znów awaria w trasie. Z prędkością 20 km/h dojechałam do serwisu KIA MOTORS w Rzeszowie. Było niedzielne popołudnie, serwis zamknięty, więc zadzwoniłam na Kia Assistance. ,,Bardzo uprzejmy pan” przyjął zgłoszenie i stwierdził, że samochód zastępczy mi się nie należy, bo jestem pod serwisem Kia, nieważne, że 300 km od domu. ,,Co mnie to obchodzi, to Pani problem” – powiedział. Następnego dnia pan mechanik z serwisu KIA MOTORS w Rzeszowie stwierdził, że pod maskę samochodu weszły koty i nasikały do cewki zapłonowej. JAKIM CUDEM???!!! Wyczyścili, wysuszyli i ,,jest ok”. Kilka dni później po ulewie podnoszę maskę samochodu, a tam...CAŁY... czytaj więcej

Kopernikus o Kia Sorento 2002-2007

Oddałem celem naprawy usterek instalacji elektrycznej, do autoryzowanego serwisu KIA MOTORS firmy ?EURO-KAS? w Katowicach, moją KIAnkę. Naprawa miała się sprowadzić do kontroli elektrycznej instalacji rozruchowej pojazdu i w razie konieczności jej naprawy.Po naprawie samochód został mi wydany jako sprawny. Podczas jazdy do domu spod maski samochodu zaczął się wydobywać biały dym. Na tym odcinku drogi gdzie jechałem nie ma możliwości zjechania na pobocze. Wydobywający się dym gęstniał. Kiedy zatrzymałem samochód, otwarłem maskę ale ilość dymu nie pozwała dojrzeć miejsca pożaru. Dym wydobywał się z silnika przez ok. 20 minut. W międzyczasie zadzwoniłem do serwisu informując o zdarzeniu. Na początku pracownik serwisu stwierdził, że serwis nie jest odpowiedzialny za zaistniałą sytuację, niemniej dał się namówić na wysłanie na miejsce postoju samochodu pracowników serwisu. Po ich przyjeździe okazało się, że podczas naprawy nie zamontowano poprawnie przewodu paliwowego, co powodowało wylewanie się paliwa na blok silnika i kolektor wydechowy i mogło doprowadzić do całkowitego spalenia pojazdu. Praktycznie cały silnik był zalany paliwem a miejscach zagłębień zebrało się wyciekające paliwo. Mechanicy potwierdzili błąd po stronie serwisu, zamontowali przewód paliwowy i odjechali. Pojechałem do serwisu dla wyjaśnienia sytuacji ale potraktowali mnie arogancko i spuścili w kiblu. Oby nikogo z Was nie spotkała taka przygoda... czytaj więcej

Kia Opony

Kia Części samochodowe