Kia

Wszystko o samochodach marki Kia

Wszystkie marki samochodów

Historia marki Kia

Firma Kia Motors rozpoczęła swoją działalność w 1944 roku (jako Kyungsung Industrial Co.) od ręcznej produkcji części do rowerów oraz stalowych rur. 1951 rok to pierwszy całkowicie samodzielnie wyprodukowany rower i zmiana nazwy na Kia Industries. Kolejnym krokiem naprzód jest produkcja skuterów (C-100) w 1957 r.

Historia marki Kia



Kia - ostatnie informacje

Kia cee'd GT Line - na sportowo z litrowym silnikiem

Kia wprowadziła kilka ciekawych usprawnień do kompaktowego Cee'da. Najbardziej intryguje benzynowy silnik T-GDi o pojemności... 1 litra.

Czytaj wiadomość

Test Kia Carens 1.7 136 KM: Typowy minivan

Czy jesteśmy świadkami definitywnego zmierzchu segmentu minivanów? Przynajmniej na europejskim rynku, gdzie rolę aut rodzinnych z powodzeniem przejmują crossovery, kompaktowe kombi, a nawet mniejsze SUV-y. Wiele na to wskazuje. Dziś przyglądamy się, czym może przekonać do siebie typowy minivan, jakim jest Kia Carens.

Czytaj wiadomość

Kia Sportspace - genewska premiera Koreańczyków

Sportspace to koncepcyjny samochód od Kii, który najprawdopodobniej zapowiada rozszerzenie gamy modelu Optima o wersję kombi. Na 85. salonie samochodowym w Genewie będzie pokazany szerszej publiczności.

Czytaj wiadomość

Czytaj również

  • Hybrydowa Kia Trail'ster na salonie w Chicago
  • Nowa Kia jedzie do Genewy
  • Kia Trail'ster w Chicago
  • Kia Picanto po faceliftingu oficjalnie

Wszystkie wiadomości

Kia - testy i porównania

Test Kia Carens 1.7 136 KM: Typowy minivan

Czy jesteśmy świadkami definitywnego zmierzchu segmentu minivanów? Przynajmniej na europejskim rynku, gdzie rolę aut rodzinnych z powodzeniem przejmują crossovery, kompaktowe kombi, a nawet mniejsze SUV-y. Wiele na to wskazuje. Dziś przyglądamy się, czym może przekonać do siebie typowy minivan, jakim jest Kia Carens.

Czytaj test Kia

Czytaj również

  • Kia Rio sedan 1.4 109KM: Nie taki mały ten maluch
  • Kia Optima (fl): Mały kroczek do przodu
  • Kia Optima Hybrid: Jedyna taka w segmencie
  • Kia Carens: Rodzinnie i funkcjonalnie

Wszystkie testy redakcyjne

Kierowcy oceniają

Kia w galeriach zdjęć

Kia - filmy video

Kia Soul - test zderzeniowy

Kia Soul została poddana testom zderzeniowym przez organizację EuroNCAP. Wyniki są dość...

Kia - forum

Ostatnie wypowiedzi na Forum mojeauto.pl

  • Picanto: Podświetlenie włącznika świateł awaryjnych Picanto lift

    Witam :)nOd wczoraj jestem tzn zona jest szczęśliwą posiadaczką Kia Picanto po lifcie z roku 2008. nNurtuje mnie pytanie czy włącznik świateł awaryjnych jest podświetlony ?nJeżeli ktoś wie proszę o maila na leszekajrosz1967@gmail.comnWłącznik działa jest nie podświetlony a w necie nie znalazłem informacji na ten tematnL.Jarosz

    Leszek Jarosz - 2015-03-02 20:09:24

  • Venga: rozrząd kia venga 1,6 crdi 128km

    Wyścigówką to nie jest ale z górki możliwe :)

    marko1 - 2015-02-27 09:24:13

  • Venga: wymiana filtra paliwa Venga 1.6 crdi

    jestem właśnie po wymianie nieszczęsnego filtra paliwa.
    na początku trzeba zdemontować pokrywę filtra powietrza i odciągnąć ja w bok następnie odpinamy kostki od komputera które znajdują się za akumulatorem i wtedy robi się miejsce do odkręcenia dwóch śrub które mieszczą się za komputerem po ich odkręceniu scianka wraz z kompem ładnie odchodzi i możemy wtedy wyciągnąć akumulator i zabrać się do demontażu filtra paliwa, odczepiamy dwa przewody paliwowe, dwie kostki oraz odkręcamy dwie śruby które trzymają cały korpus wraz z filtrem po ich odkręceniu wyciągamy filtr na zewnątrz odkręcamy obudowę od korpusu i odkręcamy czujnik pod filtrem. montaż robimy w odwrotnej kolejności.
    więc żadnej lampy nie ma potrzeby demontować gdyż ona nam w niczym nie przeszkadza.
    pozdrawiam

    tomek17 - 2015-02-10 16:54:15

  • Carens: składanie tylnych foteli

    Mam pytanie, jak sie składa tylne fotele w Kia carens 2.0 crdi 2006rok

    maa - 2015-01-30 14:31:39

  • cee'd: zawieszenie

    Grzegorz zmień stację diagnostyczną

    re - 2015-02-01 20:10:48

  • Sportage: Czujniki w kołach

    Prawdopodobnie Kie mają taki sam układ. Troszeczkę teorii: UKŁADU MONITOROWANIA CIŚNIENIA W OPONACH (TPMS)
    1. Opis:
    AL: Autorejestracja (Auto Learning)
    CAN: Magistrala CAN (Controller Area Network)
    TPMM: Elektroniczny moduł sterowania układem TPMS (Tire Pressure Monitoring Module)
    IC: Tablica wskaźników (Instrument Cluster)
    LF: Niska częstotliwość (Low Frequency)
    LFI: Inicjator niskiej częstotliwości (Low Frequency Initiator)
    MIL: Lampka sygnalizacji usterek (MIL) (Malfunction Indicator LED)
    RF: Częstotliwość radiowa (Radio Frequency)
    WE: Elektronika koła (Wheel Electronic)
    WU: Moduł koła (Wheel Unit)
    Układ TPMS monitoruje ciśnienie i temperaturę panujące w każdej z opon pojazdu i odpowiada za rozpoznawanie sytuacji potencjalnie niebezpiecznej. W przypadku wykrycia nieprawidłowego ciśnienia lub temperatury, moduł układu włącza jedną z dwóch lampek ostrzegawczczych układu na tablicy wskaźników oraz jedną lub więcej diod LED wskazujących konkretne opony pojazdu. Jednocześnie moduł TPMM monituje prawidłowość sygnałów wejściowych i wyjściowych układu. Układ TPMS monitoruje ciśnienie opon również na postoju.
    Moduł TPMM analizuje dane przesyłane przez czujniki układu, na ich podstawie określa stan opon i w przypadku wykrycia nieprawidłowości wysyła przez magistralę CAN sygnały ostrzegające kierowcę.
    2. Funkcje układu
    Wartości progowe ostrzegania
    Ostrzeganie zwykłe
    Moduł ma zapisane w pamięci wartości progowe ciśnienia opon, których zmiana nie może wynikać wyłącznie ze zmian temperatury, a zatem wskazuje na nieprawidłowość, o której należy poinformować kierowcę. Wartości te dotyczą zarówno opon kół przednich, jak i opon kół tylnych pojazdu. Jeżeli ciśnienie w oponie danego koła jest niższe od ciśnienia minimalnego dla opony tego koła, na tablicy włącza się lampka ostrzegawcza układu TPMS oraz wskazanie danej opony. Ostrzeżenie włącza się, jeżeli ciśnienie w oponie wynosi 211 [kPa] lub mniej.

    Układ TPMS może ostrzegać o zbyt niskim ciśnieniu w oponie, którego powodem może być bardzo niska temperatura zewnętrzna.

    Szybka utrata ciśnienia
    Funkcja ta dostępna jest wyłącznie podczas jazdy – nie jest dostępna na postoju. Dzięki temu układ nie ostrzega o znacznym spadku ciśnienia, kiedy na postoju z opony spuszczane jest powietrze.
    W przypadku wykrycia gwałtownego spadku ciśnienia w oponie, czujnik danego koła wysyła specjalny sygnał. Po odebraniu takiego sygnał moduł układu czeka na przesłanie drugiego sygnału tego typu, obliczając na ich podstawie szybkość spadku ciśnienia. Jeżeli ciśnienie spada o ponad 20 [kPa/min], kierowca ostrzegany jest o szybkim spadku ciśnienia w oponie z opóźnieniem nieprzekraczającym 60 [s].
    Inicjalizacja
    W fazie inicjalizacji moduł układu TPMS określa, które czujniki kół należą do danego pojazdu.
    W pamięci modułu zapisane są identyfikatory czujników, na podstawie których moduł określa, czy odbierane sygnały radiowe wysyłane są przez czujniki tego pojazdu.
    Moduł analizuje wyłącznie sygnały czujników należących do danego pojazdu i ignoruje sygnały czujników zamontowanych w innych pojazdach.
    Inicjalizacja składa się z dwóch faz: auto-rejestracji i auto-lokalizacji.
    1. faza inicjalizacji: auto-rejestracja
    Auto-rejestracja (AL – Auto Learning) rozpoczyna się za każdym razem, kiedy najpierw pojazd stoi wystarczająco długo, by można było zmienić lub przełożyć koło, a następnie jedzie ponownie z prędkością, która powoduje wysyłanie sygnałów przez czujniki układu TPMS.
    Podczas auto-rejestracji moduł sterujący układem analizuje wszystkie sygnały identyfikacyjne, odebrane od czujników i rozpoznaje, na zasadzie oceny statystycznej, kody identyfikacyjne wysłane przez czujniki zamontowane w pojeździe. Jeżeli rozpoznawane są nowe (nieznane) kody ID, ich dalsze pojawianie się jest od tej pory monitorowane.
    Aby odróżnić sygnały czujników zamontowanych w danym pojeździe od sygnałów wysyłanych przez czujniki sąsiednich pojazdów, w tej fazie moduł porównuje przyspieszenie kół wykrywane przez czujniki układu z prędkością pojazdu.
    Jeżeli pojazd jedzie z prędkością powyżej 25 [km/h], moduł określa czujniki zamontowane w pojeździe po odebraniu 8 sygnałów radiowych czujników.
    2. faza inicjalizacji: auto-lokalizacja
    W tej fazie moduł układu TPMS dokładnie określa lokalizację czujników w pojeździe.
    Dokonywane to jest w oparciu o analizę charakterystyk fal radiowych o częstotliwości 125 [kHz], wysyłanych przez czujniki. Fale te są odbierane przez moduł TPMM.
    Lokalizacja czujników odbywa się na zasadzie klasyfikacji sygnałów identyfikacyjnych czujników, w następującej kolejności:
    0. Koło lewe przednie
    1. Koło prawe przednie
    2. Koło prawe tylne
    Po aktywacji inicjatorów układ czeka na potwierdzenie, czy czujniki kół wysyłały sygnały po sygnale inicjującym, wysłanym przez czujnik lewego przedniego koła. Po odebraniu takiego potwierdzenia, dany sygnał identyfikacyjny przyporządkowywany jest do zainicjowanego czujnika koła.
    Lokalizacja czujnika koła, który wysłał sygnał nie po sygnale inicjującym czujnika lewego przedniego koła, określana jest po fazie auto-rejestracji.
    Rejestracja czujników
    Uwaga
    Jeżeli po wymianie czujnika lub odbiornika układu TPMS nie zostanie przeprowadzona rejestracja czujnika/czujników za pomocą skanera GDS, układ TPMS nie działa.

    1. Podłączyć skaner GDS do pojazdu i wprowadzić numeru VIN i model pojazdu
    2. Wybrać model pojazdu i przeprowadzić procedurę rejestracji, zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie skanera GDS.
    Uwaga
    Podczas wykonywania wszelkich czynności przy oponach należy uważać, by nie uszkodzić czujników układu TPMS — przede wszystkim NIE WOLNO odkręcać nakrętek ani wpychać czujników w koła, ponieważ może to doprowadzić do ich uszkodzenia.
    a. Przed założeniem opony należy upewnić się, czy czujnik układu TPMS jest prawidłowo zamontowany i przykręcony do obręczy.
    b. Otwór wlotowy powietrza do czujnika nie może być nawet w najmniejszym stopniu
    zasłonięty przez smar, olej, pył ani żadne ciało obce.
    c. Uważać, by nie uderzyć ani nie zaczepić żadnym narzędziem o czujnik układu TPMS.
    d. Uważać, by podczas zakładania opona nie naciskała czujnika – może się z nim stykać
    dopiero po założeniu opony na obręcz.

    To tak z grubsza, jak widać musisz sie udać do ASO Kii oni posiadają program który usunie twoją dolegliwość.

    marko1 - 2015-01-25 12:02:48

  • Rio: 1.4 16v dohc kolizyjny czy niekolizyjny

    z reguły silniki 16v mają rozrząd kolizyjny, ale o jaki model konkretnie chodzi?

    motor-rondo.bloog.pl - 2015-01-20 23:45:01

  • Cerato: KIA CERATO 1.6

    WITAM.CZY KTOŚ WIE JAK WYMIENIĆ LINKĘ MASKI W KIA CERATO.

    MAK - 2015-01-12 20:26:49

  • Venga: Wskaźnik paliwa

    Trudno określić co możne powodować taką dolegliwość. Na pierwszy rzut wysuwa się wniosek że coś jest z pompą paliwa a mianowicie z czujnikiem poziomu paliwa który w pompie jest zamontowany, również to mogą być połączenia, złącza (sprawdzić i oczyścić lub wymienić) itd. Proponuje podjechać do diagnosty, który podłączy pod komputer i określi co może być powodem takiej usterki.

    marko1 - 2015-01-13 14:20:37

  • Opirus: OPIRUS 3.8 266KM

    ROGACZU (bmw,audi,wv,merc) C O T Y W I E S Z O K I A O P I R U S.nn NIE CHCE MI SIĘ Z TOBĄ GADAĆ. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!n n LINDAA BOGUŚ

    LINDAA BOGUŚ - 2015-01-11 05:28:08

Dodaj swój wątek Przejdź do forum Kia

Konfigurator samochodów osobowych

Sprawdź cenę i zapytaj o oferte dla siebie:

Kia

Zobacz listę wszystkich modeli i wersji samochodów Kia

Super okazje w salonach dealerskich

Kia Sportage 73 800 PLN

1.591 benzyna 135KM, suv więcej

Kia Sportage 86 990 PLN

1.591 benzyna 135KM, tere... więcej

Wszystkie super okazje dla Kia


samochody używane

Sprawdź oferty samochodów używanych Kia

Zobacz listę wszystkich dostępnych samochodów używanych marki Kia

Ostatnie oferty

Wszystkie oferty używanych Kia

Sprawdź również


Kia - finansowanie zakupu


Kia - modele

Kia Carens

Kia Carens to młodszy brat vana Carnival. Samochód został zbudowany w oparciu o modele Shuma i Sephia. Kia Carens ze względu na swoją stosunkowo niską cenę i gabaryty przeznaczona jest dla...

Wszystko o Kia Carens

Kia cee'd

Kia cee'd, siostrzany model Hyundaia i30, swoją światową premierę (odmiana pięciodrzwiowa) miała w 2006 roku na wystawie w Paryżu i od lutego 2007 roku była już dostępna w sprzedaży. W...

Wszystko o Kia cee'd

Kia Optima

Kia Optima to przedstawiciel segmentu D, a więc potencjalny konkurent takich tuzów rynkowych jak Volkswagen Passat, Opel Insignia czy Ford Mondeo. Optima zadebiutowała w kwietniu 2010 roku na...

Wszystko o Kia Optima

Kia Picanto

Kia Picanto to najmniejszy model w gamie koreańskiej marki na europejskim rynku. Pierwsza generacja Picanto pojawiła się w sprzedaży w 2003 roku po premierze na wystawie we Frankfurcie, a w...

Wszystko o Kia Picanto

Kia Rio

Kia Rio do sprzedaży ogólnoeuropejskiej weszła w czerwcu 2005 roku. Auto klasy niższej średniej spodobało się publiczności bardzo szybko. Kia Rio została nominowana do konkursów...

Wszystko o Kia Rio

Kia Sorento

Kia Sorento jest następcą modelu Sportage, z tym że w tym aucie postawiono na zagwarantowanie klientom odpowiedniego luksusu. Kia Sorento w sprzedaży pojawiła się w 2002 roku i jest...

Wszystko o Kia Sorento

Kia Soul

Kia Soul to przedstawiciel modnego w ostatnim czasie segmentu crossoverów, a dokładniej rzecz biorąc miejskich crossoverów. Jego wyróżnikiem z całą pewnością jest niespotykany dotąd na...

Wszystko o Kia Soul

Kia Sportage

Kia Sportage to obok modelu Sorento kolejna terenówka koreańskiej marki. Kia Sportage jest mniejsza od brata i bardzo różni się od pierwszych wersji z początku lat 90-tych. Moda na SUV'y...

Wszystko o Kia Sportage

Kia Venga

Kia Venga to model nie mieszczący się w standardowym jeszcze niedawno podziale na segmenty. Rozmiarami zewnętrznymi z pewnością najbliżej mu do segmentu B, jednak spory rozstaw osi sprawia,...

Wszystko o Kia Venga

98824

Kia - dane techniczne, wymiary, masy

Kia - opony

Kia - części samochodowe

Części samochodowe

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2015