Samochody > Peugeot > 308 > Forum

Co kierowcy myślą o swoich samochodach Peugeot 308

Łączna ocena

4.53

Peugeot 308 – oceny kierowców

Samochody Peugeot 308 zostały ocenione przez użytkowników mojeauto.pl 95 razy. Łączna ocena to 4.53 na 5. To bardzo dobry wynik. Co oceniają kierowcy użytkujący te samochody na co dzień? Prowadzenie – tu ocena wynosi 4.57, silnik – 4.59, komfort jazdy – 4.45 i jakość i awaryjność – 4.52.

Użytkownicy samochodów Peugeot 308

308 SW - masakra - ZDECYDOWANIE ODRADZAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

współczuję takich wrażeń. Ja mam zupełnie inne. Kupiłem 308 SW 1,6HDI ok półtora roku temu. Auto jest u mnie wykorzystywane do intensywnej pracy - od 2.2012 ma już 90 tys km przebiegu po polskich dziurawych drogach. Nigdy mnie nie zawiódł. Miałem jedną usterkę - komputer błędnie zgłaszał zbyt wysoką temperaturę silnika - usunięta w 2 godz. przez serwis, na gwarancji, bez dyskusji. Poza tym nawet jedna żarówka się nie przepaliła. Dodam, że wybrałem ten model bo miał wg mnie najlepszy stosunek jakości do ceny, oraz miałem okazję przez wiele lat jeździć różnymi Peugeotami służbowo. Wszystkie sprawowały się bez zarzutu nawet przy przebiegach ponad 200 tys km. Dla mnie w tej klasie cenowej auto jest nadzwyczaj dobrze wykonane. Można mieć drobne zastrzeżenia do pracy skrzyni biegów, ale o tym wiedziałem i nie jest to takie straszne gdy nie porównuje sie tego z jakimś dużo lepszym autem. Zastanawiam się czy "warszawiak" ma po prostu dużego pecha, czy też może trochę pomógł w powstaniu przynajmniej niektórych usterek. Proszę się nie obrażać, ale dla przykładu choćby -bardzo często widuję kierowców, którzy zatrzymują się autem z dieslem na parkingu przy autostradzie na której jechali 160km/h, jest upał a oni zupełnie nieświadomie natychmiast wyłączają silnik. Awaria turbiny gotowa na własne życzenie. A z tego co wiem ci kierowcy nawet o tym nie wiedzą, bo w salonie nikt im o tym nie powiedział. To tylko jeden częsty przykład błędnego obchodzenia się z samochodem a potem s... czytaj więcej

308 SW - masakra - ZDECYDOWANIE ODRADZAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Witam Nie całkiem rozumiem warszawiaka . Wymienione usterki to może być wynik użytkowania . ŚW to prawdopodobnie wykorzystanie auta jako rodzinne. Ja na codzień nie wożę swoją 308 hatchback nikogo z tyłu, ale kilka razy miałem nieprzyjemne odczucie , gdy jechałem z kompletem dorosłych pasażerów. Szczególnie zawodzą hamulce ! Co do innych wad wymienionych przez użytkownika warszawiak, być może to przypadłość posiadanego egzemplarza . Chociaż usterki tarczy sprzęgła i turbosprężarki nasuwają pytanie czy były eksploatowane wg zaleceń . Skrzynie biegów w Peugeotach nie należą do czołowej klasy . Moim zdaniem należało zwrócić uwagę na segment auta, czy nie lepiej było zdecydować się na zakup modelu 5008, który zapewnia bardzo dobrą funkcjonalność jako auto rodzinne. Może być zamiast przeszklonego dachu i wymagającego troski silnika Diesla zdecydować się na zakup benzynowego . Diesel to nie zabawka , szczególnie w Peugeotach. I jeszcze jedno zdanie ostatnie, dotyczące serwisu i obsługi,; każda marka stosuje określone standardy . Jestem klientem serwisu Peugeota naście lat i mogę zaświadczyć , że obsługa i przygotowanie personelu w serwisach Peugeot jest na zakup poziomie europejskim a w przypadku kilku dealerów w moim regionie znacznie wyższym . czytaj więcej

Peugeot 308 akumlator

pod tą czerwoną osłoną znajdują się kable zamocowane są na czarnym plastiku .Ten plastik razem z tymi kablami z ciągasz po bokach powinny być zatrzaski jak i z czoła, naciskasz je i z ciągasz .Jak to zrobisz potrzebny będzie klucz 10.na przeciwko tych kabli znajduje się osłona połączona z rurą,rurę wystarczy obrócić z klina i wychodzi a potem pod rurą znajduje się śruba 10 trzyma osłonę,po odkręceniu wychodzi ta ruta razem z taką osłoną ustawiona pionowo do ciebie ,pozostaje ci tylko ściągnąć jeszcze jedno osłonę ustawiono poziomo do ciebie na górze jej znajduje się zatrzask wystarczy nacisnąć ,osłony te blokują wyjecie akumulatora wiec je zauważysz ,gdy to zrobisz odłącz klemę + do góry zapinkę klemy ,złap mocno za obudowę akumulatora i pociągnij go ku górze a zarazem do siebie obudowa jest zamocowana na dwóch bolcach zamocowanych po bokach widać je są na przodzie obudowy na dole a kable odegnij na bok, odkręć śrubę mocująca akumulator i klemę- .Pamiętaj że ,trzeba najpierw zamknąć wszystkie drzwi z pilota i odrzekać 2min aby PC.zapamiętał ustawienia wtedy odłączaj akumulator gdy podłączysz akumulator trzymaj przez 2 minuty kluczyki w stacyjce na zapłonie a potem przekręć PC.musi przywrócić ustawienia powodzenia czytaj więcej

308 1.6 eHDI FAP

Witam serdecznie !n Z góry dziękuję za ewentualne rady i odpowiedzi z racji tego, iż moja wiedza na temat samochodó jest znikoma postanowiłem poradzić się osbób mających szerszą wiedzę w tym zakresie . Zamierzam kupić samochód Peugeot 308 z silnikiem 1.6 najprawdopodobniej e-hdi 112 km mam pytanie odnośnie jego trwałości no Tego o czym wszyscy piszą NIESZCZĘWSNEGO FILTRA CZĄSETEK STAŁYCH czy faktycznie one tak szybko się "psują" ? i co ewentualnie w tych samochodach ulega częstym awarią ? ( wiem , że nie ma jasnej odpowiedzi na tak postawione pytanie ale pewnie są bardziej lub mniej wadliwe elementy ) . Samochud ma mi służyć do pracy i chciałym oszacować ksozta jakie należy zabezpieczyć na awaryjność samochodu . Drugą kwestią w jakiej chciałym się skonsultować to : CO MYŚLICIE O ZAKUPIE SAMOCHODU SPROWADZANEGO , są tańsze i lepiej wyposażone niż te krajowe . Martwi mnie jedynie częsty np. brak książek serwisowych przy 2-3 letnim samochodzie gdzie przebiek żekomo ma około 40 tyś km, jak mogę być pewnym że faktycznie tyle powinien mieć ? no i co warto ewentualnie wymienić od razu przy takim przebiegu kupując auto aby jeździć spokojniej ..... czytaj więcej

308 SW - masakra - ZDECYDOWANIE ODRADZAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nabyliśmy w 2008 roku, w salonie nowiutkiego 308SW (1,6HDI, 110Km). Zbajerowani panoramicznym dachem. I tu jego zalety się kończą. Podczas gwarancji (2 lata!!!!!) - dwukrotna wymiana tarcz (pierwszy raz przy 10tyś.!!!!) - na nasz koszt - sprawa w sądzie, wymiana rozrządu (po 23tyś.), kilkukrotna wymiana różnych elementów elektrycznych, wymiana parownika klimatyzacji, wymiana podłokietnika, wymiana lusterka, odbarwiające się części kokpitu - w sumie w okresie gwarancyjnym 17 razy w serwisie!!! Po gwarancji - turbina (przy 80tyś), piasta (90 tyś), znowu klimatyzacja (90 tyś) i znowu tarcze. Model skandalicznie, niechlujnie wykonany, serwis do bani, dbanie o klienta poniżej krytyki. Praktyki Peugeot Polska skandaliczne, brak reakcji na pisma Rzecznika Praw Konsumenta, u pracowników brak elementarnego dbania o klienta. Jedyne zalety 308SW : dach i spalanie - reszta same wady. ZDECYDOWANIE ODRADZAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! czytaj więcej

308 HDI 1.6

WITAM, JA KUPIŁEM 308 Z SALONU, DWA LATA TEMU. I DRUGI RAZ JUŻ BYM JEJ NIE KUPIŁ. ZACZYNAJĄC OD TEGO, ŻE NABYŁEM JĄ W KRACZKOWEJ KOŁO RZESZOWA NIE POLECAM ICH BO STRASZNE KŁAMIĄ I ŚCIEMNIAJĄ.!!!1111 A MIANOWICIE PONIEWAŻ AUTO WZIĄŁEM NA FIRMĘ MIAŁO BYĆ Z HOMOLOGACJĄ PO DWÓCH TYGODNACH - TO BYŁO PO DWÓCH MIESIĄCACH, CO KILKA DNI MÓWIŁ MI SPRZEDAWCA, ŻE BEĘDZIE JUTRO, PO CZYM NE ODBIERAŁ TELEFONÓW. W KOŃCU JAK GO DOSTAŁEM, TO POWIEDZIAŁEM, IŻ OCZEKUJKĘ JAKIEJŚ GRATYFIKACJI - TO OTRZYMAŁEM DYWANIKI DO ŚRODKA - TAKIE LIPNE (CHYBA CHIŃSKIE), ŻE PO ROKU TEN OD STRONY KIEROWCY SIĘ PRZEDZIURAWIŁ JAK SITO, A JEŻDŻĘ BARDZO MAŁO ROCZNIE 15 000KM.SIEDZENIA OD KIEROWCY SIĘ BARDZO PO PRZECIERAŁY PO BOKACH, A NAPRAWDĘ UWAŻAM. ŻARÓWKI SIĘ PALĄ CO CHWILĘ. MIAŁEM MAŁĄ STŁUCZKĘ, BO WJECZAŁ MI W PRAWY TYŁ, TO PO NAPRAWIE NAWET NIE DOKRĘCILI DOBRZE DRZWI I ZAWIAS PORYSOWAŁ MI KAROSERIĘ, JAK DO NICH POJECHAŁEM, TO POWIEDZIELI " A TAM TAKA MAŁA RYSA", A DZISIAJ TO MN czytaj więcej

Kontrolka silnika w 1.6 16v 120 km

Witam. U mnie problem pojawił się zimą i znikał po przejechaniu kilku kilometrów i ponownym odpaleniu. Ponieważ mam LPG stwierdziłem że mam wodę w baku dolałem do baku PB 98 ok. 10l potem wyjeździłem do rezerwy i ponownie zalałem 98 ok 10l i znowu do rezerwy a potem cały bak 98 na którym przejechałem około 700km. W trakcie tej całej procedury problem znikł i moim zdaniem była to woda. Według mnie popełniałem podstawowy błąd podczas tankowania i nigdy nie dochodziłem do rezerwy tylko dolewałem sobie po 10l benzyny z uwagi na zużycie podczas odpalania gdyż mam lpg i to doprowadziło do pozostawania wody w baku i całego tego syfu. Cała sytuacja miała miejsce w grudniu 2013 i początkowo było to delikatne szarpanie po odpaleniu a potem zaczął pojawiać się komunikat depol.... i po operacji opisanej powyżej do dani dzisiejszego 05-2014 jest ok. czytaj więcej

Czy naprawiać?

Witam To chyba prawda, że w Peugeotach 308 pocenie uszczelki katalizatora a także okolicy turbosprężarki zdarza się bardzo często . Nie przykładał bym aż takiej wagi do usunięcia za wszelką cenę wymienionej usterki . Natomiast luzy na osłonie katalizatora potraktował bym z większą dbałością . Mniej więcej w tym samym czasie w moim 308 zauważono podczas przeglądu uszkodzenie mocowania tejże osłony . Tanio nie było . Jeździłem chyba ok. 4tys .km w takim stanie . Wymieniłem całą osłonę termiczną , tzn przód i tył , gdyż zawsze staram się uprzedzać poważniejsze awarie . Może ktoś tu poda ewentualne skutki użytkowania katalizatora z uszkodzoną osłoną . Nie chcę cytować co na innych forach wypisują mechanicy . Pozdrawiam kolegę . czytaj więcej

wyciszenie klapy silnika 308 hatchback

Czy ktos mial problem z wyciszeniem klapy, tj. czy się od wewnątrz robily się dziury w tej okladzinie , ja mialem porwaną od wewnątrz i podobno tak mi powiedzieli w serwisie , ze jakis gryzon wszedl pod maske i mi to pogryzl, ale po raz drugi obecnie pojawily sie jakies dziury i nic nie wskazuje zeby to bylo nadgryzione, nie wyglada to na stopienie ale ewidentnie cos jest nie tak z tym materiałem . dziwne i smieszne jednoczesnie. Wymiana żarówek halogenow tragiczna , jesli ktos ma dużą dłon to niech jedzie na stacje bo sam nie da sobie rady, porażka , podobno tak jest teraz w większości samochodów roznych marek, ze brak jest dostępu i czasami pol przodu trzeba rozebrac zeby wymienic zarowkę, czytaj więcej

308 SW - masakra - ZDECYDOWANIE ODRADZAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

a ja uważam że coś jest na rzeczy.... w mojej 308 cały rozrząd do wymiany = wada fabryczna naprawiona na gwarancji... a słyszeliście może o odlatujących zaślepkach na relingi? NIE?? no właśnie... wymieniane na gwarancji ponownie odpadły w czasie jazdy.. nie na dziurach tylko na zwykłej równej drodze...odpadające błotniki, ABS tydzień po gwarancji,,,.. dałem sobie spokój z serwisem który zostawił odbarwienia na lakierze po wizycie.. oczywiście auto odebrane i pretensje do Pana Boga można mieć że nie ma się rentgena w oczach i że na czas nie zauważono serwisowego babola... a szczególnie Drewnikowski szczecin radzę omijać z daleka czytaj więcej