Samochody > Peugeot > 406 > Forum

Co kierowcy myślą o swoich samochodach Peugeot 406

Łączna ocena

4.72

Peugeot 406 – oceny kierowców

Samochody Peugeot 406 zostały ocenione przez użytkowników mojeauto.pl 93 razy. Łączna ocena to 4.72 na 5. To bardzo dobry wynik. Co oceniają kierowcy użytkujący te samochody na co dzień? Prowadzenie – tu ocena wynosi 4.86, silnik – 4.63, komfort jazdy – 4.90 i jakość i awaryjność – 4.49.

Użytkownicy samochodów Peugeot 406

Szum, buczenie, drgania podłogi

Witam, spróbuję opisać w szczegółach mój problem. nPrzy kupnie Pug'a 406 2.0 HDI 110kM z roku 1999 zostałem poinformowany, że podczas jazdy łożysko wydaje dźwięki nie miłe dla ucha. Jest również do wymiany poduszka silnika ( co prawda jeszcze jej nie wymieniłem, ale ni wydaje mi się żeby to był powód) dokładnie nie wiem jak ją nazwać. Wiem tyle że przechodzą przez nią ośki, ma swoje łożysko, które kupuje się osobno. Podczas jazdy na wprost oraz skręcaniu w prawo samochód wydaje z siebie dziwięk ( szum, buczenie oraz jak to stwierdził mechanik podczas jazdy zemną że drży cała podłoga) za to gdy skręcam w lewo jest błoga cisza, taka jak powinna być. Niby wszystko by wskazywało na łożysko lewe, od kierowcy... Więc tak zrobiłem dzisiaj oddałem samochód do mechanika w zraz zakupionym prze zemnie nowym łożyskiem. podczas wymiany mechanik stwierdził że do wymiany również jest sworzeń dolny- pojechałem hondziną po część i mu przywiozłem. Przy odbiorze Peugota pwoiedział mi że szum nie ustał, jest mniejszy, ale nadal buczy. Stwierdził że jest to wina najprawdopodobnie skrzyni biegów, że to ona wydaje z siebie dźwięk. Zaproponował również jakiś specjalny płyn do uszczelnienia lub złagodzenia rozpadowi skrzyni. Jak Wy oceniacie mój problem, czy mieliście podobne przeżycia oraz co polecanie zrobić ? Dodam również że po jego magicznej naprawie, pojawił się nowy problem, gdy puszczam gaz samochód ewidentnie sciąga na prawą stronę- zbieżność również była ustawiana przez owego Pana. ... czytaj więcej

Szarpanie przy rozpedzaniu(2,0 HDI

Witam.Prosilbym o porade,poniewaz mam problem z Peugeotem 406 2,0 HDI (110KM)z roku 2002.Ostatnio byla wymieniana uszczelka pod glowica i od tej naprawy samochod szarpie podczas przyspieszania(szczegolnie gdy nie jest w pelni rozgrzany i najbardziej w zakresie 1300-2500 obrotow).Nie wiem czy mechanik mogl popelnic jakis blad podczas skladania elementow po wymianie uszczelki pod glowica.Na pewno mogl ale czy mogloby to powodowac takie dziwne objawy??Dziwne dlatego,ze czasem nie wystepuja(gdy auto jest w pelni rozgrzane(ok 90 stopni na wskazniku).Gdyby pomylil ustawienie rozrzadu czy zle zamontowal wtryskiwacze to chyba objawy wystepowalyby niezaleznie od rozgrzania...Mechanik twierdzi,ze nie maja te objawy nic wspolnego z tym co robil.Czy w tym modelu regulacja luzow zaworowych jest automatyczna czy nie?Bo jesli nie to moze tu jest problem.Sprawia wrazenie podczas przyspieszania jakby na moment 1 cylinder przestawal pracowac.Najgorsze,ze wybieralem sie tym autem do Hiszpanii na poczatku lipca,a teraz nie wiadomo czy lada moment cos sie nie rozleci...Auto mam niedlugo,zrobilem nim ponizej 10000km,wymieniony rozrzad,filtry,oleje po zakupie.Obecnie ma 316000km(ale 300000 zrobione za granica).Czy moze to taki zbieg okolicznosci,ze akurat po tej uszczelce po prostu zaczyna szwankowac np.aparatura wtryskowa?Bo po takim przebiegu ma prawo...Moze ktos poradzi mi gdzie mniej wiecej szukac usterki i rozwiazania problemu.Z gory dziekuje za wsazowki. czytaj więcej

Czy warto kupić: Peugeot 406 (1995-2004)

Z tym lansowaniem wersji po liftingowej nie byłbym tak pewien, podstawową wadą modelu po liftingu z wyjątkiem pierwszego roku produkcji) jest awaryjny komputer BSI który podniósł znacząco awaryjność modelu...najlepiej zapytać taksiarza...każdy chętnie weźmie dobrze utrzymaną wersję 98 lub przed liftingowego 99. nJa sam jeżdżę 406 1.8 116 KM, który jest w mojej rodzinie od września 1999 roku, gdy jako wersja ekspozycyjna wyjechał z salonu. Dzisiaj ma 102 tys. km na liczniku a moc wzrosła do 126 KM, ale to wynik racjonalnego użytkowania. Auto nigdy nie odmówiło posłuszeństwa, nie żre oleju jak niektórzy sugerują, nie zauważam ubytków pomiędzy corocznymi wymianami. Jedno co jest irracjonalne w tym aucie to zestopniowanie skrzyni biegów...zużycie paliwa na poziomie 9-9,5 (w zimie bliżej 10 ale nigdy nie przekracza tej granicy) w mieście i 7 na trasie - ja jeżdżę raczej dynamicznie, jakoś pomimo że niektórzy uważają go za typową bulwarówkę, jakoś nie mogę się pohamować by nie dać szpili gdy jest to możliwe ;)... pozdrawiam wszystkich zadowolonych użytkowników tego modelu. czytaj więcej

wibracje nadwozia podczas przyspieszania

Witam, sam walczę z podobnym problemem w moim 406 z 2003 EW10J4. Przypadkowo (źle zarobiłem pierścień osadczy na prawej półosi) dowiedziałem się, że drgania ustały jak półoś wysunęła się ze skrzyni o ok 1cm. Oczywiście olej wyleciał, ale wiem coś więcej. Byłem już u 3 majstrów, w tym autoryzowany - wszyscy twierdzą, że jest ok. Opinia na odległość od fachowców od półosi z Torunia - samochód walony i zmieniona geometria silnik-koła. U mnie nawet autoryzowany serwis nie widzi, by coś było krzywo. Sugeruję byś odkręcił nakrętkę przegubów z obu stron, postawił auro na kołach i suwmiarką zmierzył o ile da się wcisnąć do oporu półoś (ścisnąć przegub wewnętrzny). Brak luzu - źle, za duży powoduje pracę przegubu wewnętrznego "na brzegu". U mnie z prawej strony wynik to 16,1mm i to jest za dużo wg mnie. Ja zamierzam zamówić dłuższy wałek półosi (Toruń, robią, 180PLN), ale najpierw wymienię dla pewności tuleje prawego wahacza - może jednak przy przyspieszaniu wahacz się oddala od silnika? czytaj więcej

moje autko

witam! mam peugeota 406 hdi 20 i od jakiegos czasu czulam wibracje przy hamowaniu w kierownicy,wymienilam tarcze klocki i na jakis czas bylo ok;)ostatnio wracalam z podrozy i czulam opor przy rozpedzeniu auta i pojawilo sie piszczenie w prawym przednim kole i doszlo do tego telepanie juz na 3im biegu i w gore.Okazalo sie ze przednie prawe kolo bylo mocno zblokowane ale jeszcze jakos sie krecilo.Po malej naprawie na drugi dzien juz nie piszczalo ale nadal odczuwalam wibracje kierownicy i podczas jazdy od 3 w gore dziwne telepanie auta.Znowu czulam ze nie moge rozbujac auta.Mechanik stwierdzil ze to półóś.Jak sie okazalo półoś jest wporzadku a skrzynia do wymiany??Czy te dziwne wibracje kierownicy i auta oraz zacinajace sie kolo maja cos wspolnego ze skrzynia??Pomozcie!!! czytaj więcej

moje autko

Witam wibracje na kierownicy s tylko od wybitych zimerbloków w wahaczu może być końcówka drążka kierowniczego lub dolny sworzeń wahacza ,nie wyważone koła chyba .że wygieły się tarcze z nowymi różnie bywa ale to tylko przy hamowaniu będą wibracje ,jak półoś jest uszkodzona to rzuca lewarkiem zmiany biegów.Na początek i będzie naj taniej podjechać do wulkanizatora i wyważyć przynajmniej przednie koła jak nie pomoże to na stacje gdzie robią przeglądy tam powiedzą co i gdzie jest wybite ,nie dać się naciągnąć nie douczonym mechaniką.Jeżeli koło się blokuje i tarcza się mocno grzeje czyli zapieczony jest tłoczek hamulcowy tylko rozebrać wyczyścić i poskładać minimalny koszt jeżeli mechanik po wymianie klocków tego nie dopilnował to trzeba go pilnie zmienić czytaj więcej

Kontrolks poziomu oleju

Przyznam się, że mam 406 (1,8 16v) i NIE MA tam żadnej kontrolki poziomu oleju. Jest za to kontrolka ciśnienia oleju. I to chyba ona świeci, co potwierdza komunikat komputera pokładowego, wymuszający zatrzymanie silnika przy zagrozeniu zniszczeniem., Do sprawdzenia: czujnik ciśnienia (pomiar oporności) + kasowanie błędu i odczyt live wartości ciśnienia programem diagnozujacym. Bo może być to także koniec silnika. Oczywiście, jest mnóstwo przyczyn takiego stanu, od wadliwego filtra oleju (zdarzyło się mi osobiście) po uszkodzoną pompę olejową czy zniszczoną panewkę. W każdym razie - na pewno nie uruchamiać silnika i nie próbować jechać, bez upewnienia się co do przyczyny. Assistance -> laweta -> do domu. czytaj więcej

moje autko

Hej szpec :)dzieki za odpowiedz,wszystko sie zgadza co napisales i...wymieniona zostala polos i z hamowaniem i drganiami w kierownicy jest juz ok ale ciagle czuje drgania w drazku od biegow,strasznie to denerwuje bo jak chce sie rozpedzic to na 3 i 4 strasznie telepie,teraz to juz czuc jakby sie od tego cale auto telepalo.Mechanik powiedzial ze to skrzynia do wymiany ale moze to tylko poduszki?juz nie wiem bo kazdy mowi inaczej a mechanik zebz sprzedac bo sie nie oplaci skrzyni robic.Doradz mi cos,da sie dokupic same poduszki od skrzyni?Pozdrawiam czytaj więcej

wyskakuje piatka

Witam mam problem z piatka przy popuszczeniu gazu wyskakuje czy bedzie to wina synchronizatora czy czego innego chodzi o 406 1,8 116kw w zeszlym roku bylo robione sprzeglo i bylo wszystko ok zaczelo to sie jakies 4 miesiace temu a i jeszcze przy wsadzeniu jedynki i ruszaniu lewarek tak jak by wskakiwal dopiero do wlasciwej pozycji i ogulnie przy karzdym raptownym puszczeniu gazu szarpie skrzynianDzieki wielkie za podpowiedzi czytaj więcej

Szarpanie przy rozpedzaniu(2,0 HDI

Zacznij od tak podstawowych spraw jak sprawdzenie szczelności połączeń WSZYSTKICH elementów tworzących układ dolotowy - od wlotu powietrza poprzez filtr powietrza, na kolektorze dolotowym kończąc. U mnie, co ptrawda w benzyniaku, ale to było przyczyną szarpnia przy przyspieszaniu z niskich obrotów (jweden z przewodów miał załamaną sciankę i była szpara, niewidoczna bez zdemontoania).<br /> czytaj więcej